رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

افزایش مراجعه اطفال با علایم مشکوک به کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۲:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۴۲۰۵
افزایش مراجعه اطفال با علایم مشکوک به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در روزهای اخیر، مراجعه اطفال درگیر شده با ویروس کرونا در این استان نسبت به گذشته، افزایش یافته است، گفت: والدین باید مراقب شستن دست، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک توسط کودکان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید عباس موسوی در پاسخ به اینکه آیا پیک دوم کرونا در پایان مردادماه در مازندران به پایان می‌رسد و شاهد پیک‌های بعدی خواهیم بود یا خیر، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی اپیدمیولوژیست ها، بیماران در این دوره با پیک بالاتر و ماندگاری بیشتر، به مراکز درمانی مراجعه می کنند و احتمال اینکه ویروس کرونا پس از مرداد مجددا جامعه را درگیر کند وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که بیمارستان‌ها با این وضعیت تا چند ماه می‌توانند به مردم خدمت‌رسانی کنند و اصطلاحا دوام می‌آورند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کادر درمانی سختکوش و مجرب امیدواریم با تمام سختی ها و کم و کاستی خدمات درمانی، دچار مشکل نشود و تاکنون نیرویی خارج نشده‌ است، هر چند اختلاف این پیک با پیک قبلی، عدم محدودیت تردد مسافرین و مواجهه بیمارستان‌ها با بیماران تصادفی و ترومایی است و ارائه این خدمات همزمان، وضعیت را بسیار سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به اینکه چه تعداد کادر درمان در مازندران با ابتلا به این بیماری، دیگر نمی‌توانند به مردم خدمت‌رسانی کنند، گفت: از ابتدای شروع بیماری تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر از همکاران درگیر بیماری شده و در مقاطع زمانی مختلف از گردونه خدمت خارج شده اند، البته به دلیل اینکه پرسنل بیمارستان‌ها به مدت طولانی در معرض ویروس در بیمارستان‌ها بوده اند در گیری همکاران در پیک دوم بیشتر است.

موسوی افزود: به طور قطع، بودن در معرض ویروس کرونا و خستگی مفرط همکاران مهم‌ترین عامل ایجاد اختلال در خدمت است هر چند باید از نظر مادی هم به گونه شایسته و در خور، از زحمات آنها قدردانی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مازندران بیمارستان صحرایی، دایر خواهد شد، ادامه داد: در صورت نیاز به فضای بیشتر جهت خدمت‌رسانی به بیماران به طور قطع، استفاده از نقاهتگاه‌ها یکی از گزینه ها است و امیدواریم با تمهیدات ستاد استانی و دانشگاهی مقابله با بیماری، به آنجا نرسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر، مراجعه اطفال درگیر شده با ویروس کرونا در این استان نسبت به گذشته، افزایش یافته است، گفت: اکثر اطفال و کودکان بصورت سرپایی مراجعه و ویزیت می‌شوند، والدین باید مراقب شستن دست، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک توسط کودکان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تب و بثورات پوستی به همراه قرمزی چشم، ممکن است از نشانه های covid-۱۹ در کودکان، باشد که با تب شالیزار و کاوازاکی در تشخیص افتراقی قرار می گیرد و در صورت وجود علایم کرونا در کودکان همانند بالغین حداقل دو هفته باید جدا سازی انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز