معاون امور جوانان ورزش وجوانان لرستان در نشست خبری:

تعداد ۸هزار و ۱۶۹ نفرلرستانی در صف وام ازدواج قرار دارند / عملکرد بانک های کم کار رصد و معرفی می شوند / هدف ما نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان است

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۰:۵۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۴۵۶۱
تعداد ۸هزار و ۱۶۹ نفرلرستانی در صف وام ازدواج  قرار دارند /  عملکرد بانک های کم کار رصد و معرفی می شوند   /  هدف ما  نهادینه کردن  فرهنگ ازدواج آسان است
فرهاد دیناروند از تعداد 8هزار و 169 نفرلرستانی در صف وام ازدواج خبرداد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ دیناروند در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شده بود ، اظهار کرد: هفته ازدواج امسال با نام "پویش ملی ازدواج با همراهی خیرین " برگزار می شود و اداره کل ورزش وجوانان لرستان نیز اقداماتی در این زمینه با هدف نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در دستور کار قرار داده است .

او با اشاره به نقش مهم مطبوعات ورسانه ها در فرهنگ سازی ازدواج بین جوانان ،افزود: جریان‌سازی خبری پویش ملی ازدواج باید به وسیله اصحاب رسانه در سطح فضای مجازی انجام شودو در این راستا لازم است  رسانه ها بخشی از فضای رسانه خود  را به  موضوع  ازدواج آسان اختصاص دهند .

دیناروند با اشاره به راه اندازی  نخستین تلویزیون اینترنتی جوانان در استان ،یادآورشد:  تمام برنامه‌هاو فعالیت های حوزه جوانان در این رسانه انعکاس یافته  که این فضا به عنوان یک ظرفیت نیز در اختیار اصحاب رسانه‌ قرار دارد.

او با بیان اینکه ما در هفته ازدواج به دنبال نهادینه کردن  فرهنگ ازدواج آسان وترویج فرهنگ علوی و نبوی ازدواج هستیم ، یادآورشد:  در این خصوص ما مخالف برگزاری مراسم ازدواج وپر از تجملات هستیم چون به این عقیده باور داریم که زوجین جوان در ابتدای زندگی نباید دچار فشار اقتصادی و انواع  چشم و هم چشمی ها و خرج و مخارج غیر ضروری شوند زیرا این مواردیک زوج جوان را  در تشکیل زندگی  آسان با مشکل مواجه می‌کند و در واقع مهمترین وظیفه‌ ما این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و فرهنگ ازدواج آسان و به دور از هرگونه تجملات و چشم و هم چشمی ها را در سطح جامعه وبین خانواده ها خصوصا جوانان نهادینه کنیم.

معاون امور جوانان ورزش وجوانان لرستان  با بیان اینکه همچنین  ما به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان  پیگیر پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان هستیم از تعداد 8هزار و 169 نفرلرستانی در صف وام ازدواج خبرداد و خاطر نشان کرد :  زوجین  برای دریافت  وام ازدواج باید یک ضامن ارائه کنند و اگر بانک بیش از یک ضامن برای اخذ وام ازدواج درخواست کند، تخلف کرده ودر صورت گزارش زوجین به ما حتما پیگیری خواهد شد.

دیناروندبا  تاکید براینکه دستگاه‌هایی که در امر ازدواج کمک کاری کنندمعرفی خواهند شد، عنوان  کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی جوانان از جمله بانک های عامل  باید نسبت به اجرای مصوبات این ستاد اهتمام  لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه متاسفانه این تعداد در صف ازدواج  در لرستان آماری در خور شان  استان  و قابل قبول نیست ، افزود: به دنبال این هستیم که این آمار را به حد طبیعی خودش برگردانیم چون در حال حاضر بیش از8 هزار زوج لرستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج داریم و به جد پیگیر این موضوع هستیم که از بانک‌های عامل مانند بانک ملی که بیشترین مبلغ پرداختی را داشته اند  تقدیرکرده و بانک‌هایی که علیرغم در اختیار داشتن منابع مالی عملکرد مثبتی ندارندرا رصد کنیم و درجلسات آتی ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست و معاونین محترم استانداری مطرح کنیم.

دیناروند با بیان اینکه اولین برگزاری دوره های آنلاین اموزشی ازدواج آسان را به مناسبت  هفته ازدواج در دستور کار قرار دادیم ، گفت: با توجه  عدم تصور ونامشخص بودن پایان ویروس کرونا ناچارابه دنبال برگزاری دوره های آموزشی به صورت آنلاین  هستیم و این موضوع نه تنها در هفته گذشته بلکه در هفته‌های آتی و در مناسبت‌های دیگر نیزدر دستور کار قرار داده ایم .

او از برگزاری  مراسم تجلیل از زوجین جوان برتر وموفق در استان خبرداد و یادآورشد: در این مراسم از زوج هایی که ازدواج آسان داشته اند یا در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم ، علمی ،مذهبی و کارگری فعالیت می‌کنند تجلیل می شود.

دیناروند از خدمات  روانشناسی رایگان به صورت حضوری وبا رعایت پروتکل های بهداشتی به عموم مردم به ویژه جوانان لرستانی  خبرداد وگفت:این خدمات همچنین به صورت فضای مجازی و تلفنی توسط دو مرکز پویندگان شهرستان خرم‌آباد و مرکز صدای زندگی درود در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد:  براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مرکز خدمات مشاوره‌ای خانه جوانان نیز  آمادگی دارد که خدمات خود را به عموم مردم به ویژه جوانان عزیز و زوجین جوان  در هفته ازدواج به صورت رایگان  ارائه دهد.

دیناروند  عدم وجود مجمع خیرین ازدواج را یکی‌ از مشکلات استان برشمرد و با بیان اینکه هدف از تشکیل مجمع خیرین تحقق ازدواج آسان و حمایت از زوجین بی‌بضاعت و کم‌بضاعت است، افزود:  با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان لرستان طی هفته ازدواج اولین نشست این مجمع  برگزار می شود.

معاون امور جوانان ورزش وجوانان لرستان از فعالیت 26 سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در سطح استان خبرداد و گفت: این سمن ها در حوزه های مختلف ازجمله بحث ازدواج جوانان فعالیت دارند ولی برخی ازآنها نیز به صورت تخصصی برحوزه ازدواج جوانان متمرکز هستند .

 

 

 

نظر شما