معاون فرماندهی انتظامی البرز عنوان کرد:

کاهش سرقت با مشارکت جامعه و استفاده از فناوری های نوین

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۰:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۴۶۹۶
کاهش سرقت با مشارکت جامعه و استفاده از فناوری های نوین
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: برای کاهش سرقت باید ظرفیت های جامعه را شناسایی و فعالتر کنیم و دراین خصوص استفاده از ظرفیت پلیس های محلات، پلیس های افتخاری و فناوری های نوین راهکاری عملیاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ سید مجید فیض جعفری در این باره اظهار کرد: درصد بالایی از جرائم و مشکلات ایمنی و امنیتی که برای شهروندان حادث می شود به دلیل عدم آگاهی و توجه آنان نسبت به این مسائل است که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه قوانین و مقررات شهروندی و توصیه ها و هشدارهای پلیسی بخصوص از طریق رسانه های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری های نوین در کاهش سرقت بیان کرد: فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه بخصوص کسبه و صاحبان صنایع برای استفاده از فناوری های "آی تی" و دوربین های مداربسته نقش مهمی در کاهش سرقت ها و همچنین شناسایی سارقان دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت عمومی امنیت توسعه یافته و پایدار حاصل نخواهد شد و دراین خصوص استفاده بیشتر از ظرفیت پلیس های افتخاری و پلیس های محله راهکاری عملیاتی است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت فعال مردم در تأمین نظم و امنیت گفت: استفاده فراگیر از موسسات حفاظتی و مراقبتی در حفظ امنیت اماکن خصوصی و ... و یا بهره گیری بیشتر از طرح پارکبان در خیابانهای شهر علاوه بر کاهش جرایمی نظیر سرقت، موجب اشتغالزایی بیشتر جوانان خواهد شد که همین امر نیز در سالم سازی جامعه نقش موثری دارد.

سرهنگ فیض جعفری در پایان گفت: فرماندهان کلانتری ها باید با پیگیری های مستمر و استفاده از شگردهای روز پلیسی، باعث محدودتر شدن فعالیت سارقان شوند و سرقت هایی که صورت می گیرد را نیز کشف کنند تا سارقان نسبت به تکرار اعمال مجرمانه و سرقت های خود جرأت اقدام نداشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز