استاندار:

مردم اردبیل محرم امسال در مقابله با کرونا باید الگو ‌شوند

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۲:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۴۸۱۴
مردم اردبیل محرم امسال در مقابله با کرونا باید الگو ‌شوند
استاندار اردبیل از مردم استان خواست در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ویژه این ماه الگو برای کل کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکبر بهنامجو  روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا افزود: مراسم عزاداری محرم در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها متفاوت بوده و مردم فهیم استان باید با شعور حسینی در اجرای این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الگو باشند.

وی  در رابطه با توزیع نذورات در ماه محرم تصریح کرد: عاشقان امام حسین (ع) به جای عرضه مواد غذایی در شهر می‌توانند کمک‌هایی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان به افرادی که توان خرید ندارند، هدیه کنند تا آنها هم با رعایت اصول بهداشتی از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه همکاری و وحدت مردم و دستگاه‌های اجرایی در کاهش و کنترل ویروس کرونا موثر است، بیان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی،شهر اردبیل به عنوان کانون پیک بیش از دو سوم مبتلایان و بستری شده‌ها در این شهر است و ضرورت دارد برای کاهش بستری‌ها و قرار گرفتن در وضعیت نزولی همه تلاش کنیم تا در ماه محرم در شرایط وضعیت سفید بتوانیم عزاداری را شایسته برگزار کنیم. 

بهنامجو ادامه داد: همکاری و رعایت ادارات و مردم در چند روز اخیر باعث شده وضعیت تا حدودی بهتر شده و تعداد مراجعان نسبت به روزهای گذشته کاهش یابد و اگر بتوانیم این روند را ادامه دهیم تا ۲ هفته دیگر اردبیل از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و زرد  وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۰۵ نفر مربوط به شهرستان اردبیل است در حالی که در پیک اول جمعیت بستری در بیمارستان‌ها نزدیک ۳۷۵ نفر بود که با رعایت و همکاری همگانی به ۸۰ نفر و میزان فوتی به صفر رسید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تصمیم ستاد کرونا لازم‌الاجرا است و باید همه تمکین کنیم، افزود: تمامی تالارها، آرایشگرهای زنانه و قلیان‌سراها بسته شده و بسته خواهد ماند و اگر جایی مردم خبردار شدند که یکی از این موارد فعال شده و از قانون سرپیچی می‌کنند عوامل نظارتی را در جریان بگذارند و مطمئن باشند در مقابل حفظ جان مردم با هیچ کس تعارف ندارشته و معامله نمی‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها با استفاده بیش از حد مستهلک شده افزود: علاوه بر تجهیز امکانات باید به فکر نیروی انسانی بیمارستان‌ها که در حال تلاش هستند، باشیم.

او اضافه کرد: در فکر خادمان سلامت و مدافعان خط مقدم بهداشت و درمان اعم از پرستاران، کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها، کادر خدماتی بیمارستان‌ها نیز باشیم که خودشان را در معرض خطر بسیار زیادی قرار داده اند.

رییس ستاد کرونای استان از مردم استان خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان سالمندان یاریگر و کمک حال پرستاران، پزشکان و کادر درمانی باشند تا این قشر زحمت‌کش بتوانند بیماران و مراجعه‌کنندگان را مداوا کنند.

وی همچنین از فرمانداران خواست در نظارت و هماهنگی و اجرای پروتکل بهداشتی در شهرستان‌های تحت مدیریت خود به جد وارد عمل شوند و برای مراسم عزاداری محرم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل افزود: با هماهنگی‌های انجام شده از طریق مخابرات در تلفن‌های ثابت و همراه  شبکه اطلاع‌رسانی بزرگی علاوه بر رسانه‌ها ایجاد شده و اطلاع‌رسانی لازم به همه آحاد مردم انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز