با حضور استاندار گلستان انجام شد؛

سند ازدواج استان گلستان رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۴۸۸۲
سند ازدواج استان گلستان رونمایی شد
با حضور اعضای مجمع خیرین ازدواج استان گلستان برای نخستین بار از سند ازدواج جوانان گلستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس در نشست مجمع خیرین ازدواج استان گلستان اظهار کرد: اساسی ترین رکن هر جامعه نهاد خانواده است و اگر این نهاد متزلزل باشد بقیه نهاد ها نمیتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند .

وی افزود: وقتی آسیب های اجتماعی افزایش پیدا میکند دلیل آن تزلزل  نهاد خانواده است و این موضوع نشان دهنده این است که خانواده از ابتدا به درستی شکل نگرفته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ ازدواج افزود: بخشی از مسائل کاهش ترغیب جوانان به ازدواج مربوط به مسائل قومی، قبیله ای و بخشی اجتماعی است.

استاندار گلستان گفت: در غرب نیز نرخ ازدواج کاهش پیدا کرده است و این موضوع دلایل جامعه شناسی مختلفی در سراسر کره زمین دارد.

حق شناس تصریح کرد: فراوانی مطلق ازدواج کاهش پیدا کرده و فراوانی مطلق طلاق نیز رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: سبک ازدواج قدیمی پاسخگو نیست و باید خانواده ها اطلاعات کاملتری نسبت به این حوزه داشته باشند و بخشی هم به شرایط جامعه برمیگردد.

وی به سند ازدواج جوانان گلستان اشاره کرد و افزود: با امضای سند ازدواج استان بایستی دستگاه ها موظف به انجام تکلیف شده و از دل این سند حکم بیرون بیاید.

استاندار گلستان گفت: جوانان بایستی از قوانین موجود مطلع شوند و لازم است قوانین احصا و مرتبا در رسانه ها اطلاع رسانی شود .

وی با اشاره به لزوم احصا مشوق ها افزود: استخراج قوانین موجود از وظایف مجمع خیرین است زیرا مسئولین اطلاعات چندانی از قوانین ندارند.

قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم در این نشست اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های مشاوره در فضای مجازی، تولید محتوا، تجلیل از خیرین حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوجینی که شرایط مالی مناسبی ندارند بخشی از برنامه‌های این هفته ازدواج بوده که تا امروز انجام شده است.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور استاندار گلستان از سند ازدواج جوانان رونمایی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز