فرمانده سپاه الغدیر یزد:

کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد متفاوت از سایر کنگره‌هاست

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۵:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۴۹۴۲
کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد متفاوت از سایر کنگره‌هاست
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به رویکرد خدمات‌رسانی به مردم در برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد، این کنگره را در صورت تحقق برنامه‌هایش متفاوترین کنگره شهدا در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد اشاره و اظهار کرد: رویکرد این کنگره که دومین کنگره شهدای استان محسوب می‌شود، خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده و قطعاً در صورت تحقق برنامه‌های آن، متفاوترین کنگره شهدای کشور را شاهد خواهیم بود.

وی از برگزاری اجلاسیه کنگره در اسفندماه سالجاری با حضور مقامات کشوری، در رابطه با برنامه‌های در دستور کار ستاد اجرایی کنگره اظهار کرد: غرس یک نهال به یاد هر شهید استان در قالب ایجاد بوستانهای شهدا در سراسر استان، اهدای چهار هزار جهزیه برای زوج‌های نیازمند، تحت پوشش قرار دادن چهار هزار یتیم، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی سالیانه برای نیازمندان، تحقق چهار هزار ازدواج با توجه به روند کاهشی آمار ازدواج در استان، انجام چهار هزار مورد صلح و سازش در پرونده‌های دعاوی به همت بسیج حقوقدانان، انجام چهار هزار مورد ویزیت رایگان توسعه بسیج جامعه پزشکان و تقبل هزینه چهار هزار نسخه داروی مورد نیاز بیماران خاص، از جمله این برنامه‌هاست.

پورشمسی از تهیه چهار هزار مورد لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، ساخت برخی فضاهای ورزشی و فراهم کردن چهار هزار صندلی کلاس درس، تولید چهار هزار پوستر از شهدا، جانبارزان و رزمندگان استان، انتشار چهار هزار مورد وصیت‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و تهیه چهار هزار دقیقه تولید محتوی در عرصه رزمندگان به عنوان دیگر برنامه‌های در دستور کار این کنگره ملی به یاد چهار هزار شهید استان یزد یاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخشش یزدی‌ها در مرحله اول رزمایش همدلی و کمک مومنانه در جریان فاز اول شیوع بیماری کرونا،‌گفت: در راستای شکل‌گیری نهضت احسان، دومین مرحله این رزمایش همانند مرحله اول آن در قالب سه فاز اجرایی با محوریت آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و دبیری محمد علی طالبی استاندار یزد برگزار می‌شود.

به گفته‌ی این مسئول، اولین مرحله رزمایش دوم به مناسبت هفته امامت و ولایت از عید قربان تا غید غدیر، محرله دوم آن در دهه اول محرم و مرحله سوم نیز در دهه پایانی صفر از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) تا شهادت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

سردار پورشمسی از تلاش برای توزیع ۴۰ هزار بسته کمک معیشت در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: این بسته‌های کمک معیشتی در مرحله اول این دوره از رزمایش بین ۱۵ هزار خانوده نیازمند با تاکید بر رعایت شان و منزلت اجتماعی آنها توزیع می‌شود و با توجه به ایام شادی و اعیاد در این مرحله، اهدای ۱۸ جهیزیه به زوج‌های نیازمند و چهار هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند را نیز شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تهیه بانک اطلاعاتی جامعی که نیازمندان و محرومان استان یزد به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج در کنار بانک اطلاعاتی بهزیستی و کمیته امداد تهیه شده است، تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مانع از موازی‌کاری در ارائه این کمک‌ها شویم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در بخش پایانی سخنانش از ورود سپاه الغدیر به بهبود کیفیت آب استان نیز خبر داد و  اعلام کرد: خوشبختانه در حال رایزنی با دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای استفاده از سیستم تصفیه آب طراحی شده توسط پژوهشگران داخلی در این دانشگاه هستیم.

سردار پورشمسی با اشاره به پایین بودن کیفیت آب در برخی نقاط استان مانند شهرستان‌های اردکان و میبد، گفت: این سیستم مجهز به فیلترهای سرامیکی که قابلیت جابجایی آسانی نیز دارد قالبلیت کاهش EC روزانه ۳۰ هزار لیتر آب فاقد کیفیت تا کمتر از ۱۰۰ را دارد که با ترکیب آن با آب بی‌کیفیت این شهرستان‌های می‌توان روزانه تا ۱۰۰ هزار لیتر آب قابل شرب با EC معادل ۴۰۰ را در اختیار مردم قرار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز