معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

اقبال مردم برای استفاده از ماسک / نظارت‌ها در اماکن عمومی و اصناف و بازار و محل تجمع مردم تشدید شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۲:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۵۱۵۶
اقبال مردم برای استفاده از ماسک / نظارت‌ها در اماکن عمومی و اصناف و بازار و محل تجمع مردم تشدید شود
محمود ثمینی گفت: ماسک با نرخ مصوب در اختیار داروخانه های دولتی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ ثمینی در  جلسه ویدئو کنفرانس کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی(ستاد استانی)با اشاره به اقبال مردم برای استفاده از ماسک ،اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم از ماسک در  شرایط کنونی لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از افزایش نرخ ماسک فراهم شود تا قیمت آن طبق نرخ مصوب تثبیت یافته و در بعضی از مناطق کمبود ماسک برطرف شود.

اوافزود: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های مرتبط مثل سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لازم است، سازمان صنعت معدن و تجارت تلاش کند تا پارچه مورد نیاز با قیمت و سهمیه دولتی را ضمن افزایش سهمیه برای استان پیگیری و سایر بخشهایی را که از دانشگاه علوم پزشکی مجوز دارند مثل کارگاههای کوچک را برای تولید ماسک با قیمت تمام شده ترغیب به تولید کنند.

ثمینی تصریح کرد : کسانی هم که در خانه به تولید ماسک اقدام می‌کنند چنانچه مجوز لازم را از دانشگاه‌علوم‌پزشکی ندارند ، به این مرکز مراجعه کرده و راهنمایی های لازم و بسته های آموزشی را برای تولید استاندارد محصولات خود دریافت و مجوز لازم را اخذ کنند و با قیمت تعیین شده ماسک را در اختیار مردم قرار دهند.

او خاطر نشان کرد: ماسک های تولید شده با استاندارد لازم با سهمیه و قیمت دولتی در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته تا با نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت   با قیمت حداکثر ۱۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه این ویدئو کنفرانس به موضوع برگزاری کنکور سراسری در مقاطع دکتری،  کارشناسی ارشد و کارشناسی پرداخت و گفت : با توجه به روزهای تعیین شده در مرداد ماه جاری برای آزمونهای مذکور به برگزار کنندگان کنکور از جمله آموزش و پرورش ، نمایندگی های سازمان سنجش و دانشگاههایی که در این زمینه همکاری دارند تاکید شده است با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت لازم این موضوع را پیگیری کنند و دانشگاه علوم پزشکی قبل از برگزاری آزمون ها نظارت لازم را داشته باشد.

 ثمینی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده الزامی از ماسک در فضاهای عمومی گفت: لازم است توسط تیم های نظارتی در شهرستان‌های استان نظارت‌ها در اماکن عمومی و اصناف و بازار و محل تجمع مردم تشدید شود.

او به برگزاری مناسبت های مذهبی اشاره کرد و گفت: با توجه به مناسبتهای ماه ذی حجه و برگزاری دعای عرفه که مورد اقبال تمام مسلمین و خصوصاً شیعیان است ضرورت دارد، برگزاری این مراسم  با نظارت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف در مراکز اصلی شهرستان های مختلف استان مانند مراسم لیالی قدر تعیین شده و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 ثمینیخاطرنشان کرد:مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم با هر وضعیتی در شهرستانهای مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز