روایت زوج جوان البرزی از یک تصمیم مهم در روزهای کرونایی؛

آغاز زندگی مشترک با طعم سادگی و قناعت

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۲:۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۵۳۲۳
آغاز زندگی مشترک با طعم سادگی و قناعت
زوج جوان البرزی که در ایام بحران کرونا فرصت را غنیمت دانسته و بدون بریز و بپاش و هزینه های سرسام آور ازدواج راهی خانه بخت شدند معتقداند بدون مراسم عروسی هم می شود زندگی مشترک را آغاز کرد و بار سنگینی را به خود و خانواده ها تحمیل نکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مهرزاد نیک منش جوان 30 ساله ای که به تازگی توانسته رویای ازدواج خود را با دختری به نام افسانه تبدیل به واقعیت کند در ارتباط با نحوه آغاز زندگی مشترکش اظهار کرد: بنده سرپرست یک کارگاه خصوصی هستم و همسرم نیز دستیار یک دندان پزشک است.من و همسرم هردو در خانواده های هم کفو و متوسطی زندگی می کردیم و مثل خیلی از جوانان باتوجه به شرایط اقتصادی از ازدواج و آغاز زندگی مشترک می ترسیدیم.

وی با بیان این که با همسرم تصمیم گرفتیم تا هزینه ازدواج را صرف زندگی مشترکمان کنیم عنوان کرد: مراسم ازدواج حق هر انسانی است، هرکس حق دارد خودش مسیر زندگی اش را مشخص کند و قرار نیست همه مثل هم تصمیم بگیرند.

این جوان البرزی ادامه داد: باتوجه به شرایط کنونی اقتصادی که چرخ بسیاری از زندگی ها به سختی می چرخد بنده و همسرم با یک حساب سرانگشتی دیدیم اگر بخواهیم مراسمی حتی کوچک برگزار کنیم حداقل باید 20 تا 30 میلیون هزینه کنیم و تا سال ها بدون چشیدن لذت زندگی باید اقساط و بدهی های مراسم این یک شب را پرداخت کنیم.

مهرزاد که خود را در کنار همسرش یکی از خوشبخت ترین انسان ها می داند گفت: خوشحالم که من و همسرم هردو در خصوص بحث ازدواج همدیگر را درک کردیم و بدون زیاده خواهی وارد زندگی مشترک شدیم چرا که اعتقاد داریم این مسائل نه تنها تضمینی برای زندگی محکم و استوار نیست بلکه در بسیاری مواقع می تواند عامل ایجاد اختلاف در زندگی های مشترک نیز باشد.

افسانه عباس بگلو، دختری که برخلاف بسیاری جوانان امروزی با کنار گذاشتن توقعات نابجا پا به پای همسرش تلاش کرده از دوران آشنایی با مهرزاد روایت می کند ومی گوید: حدود یک سال و نیم از دوران آشنایی ما گذشت و بعد از ساعت ها همفکری با مشاوران ازدواج به این نتیجه رسیدیم که می توانیم زندگی مشترک خود را با صرفه جویی ودوری از هزینه های هنگفت آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که مهریه و جهیزیه های پر رنگ و لعاب جوانان را خوش بخت نمی کند بلکه این حرف های گفتنی و درک متقابل بین زوجین است که می تواند ضامن خوبی برای استحکام زندگی ها باشد.

این جوان درباره انتظارات خود از همسرش گفت وافزود: تلاش کردیم تا با کمترین توقع و بیشترین شناخت وارد زندگی مشترک شویم به همین خاطر با مهریه 14 سکه ای و کمترین تنوع در جهیزیه وارد خانه بخت شدیم و هردو برای تهیه لوازم خانه و پول رهن خانه تلاش کردیم.به نظرم باید خانواده ها و نهادهای بالادستی هرکدام به سهم خود حامی جوانان باشند و استرس ها بجای آن ها را از آغاز زندگی مشترک کاهش دهند. این استرس ها می تواند ناشی از مشکلات مسکن و شغل مناسب و... باشد.

افسانه در پیامی به جوانان همسن و سال خود به مناسبت هفته ازدواج خاطرنشان کرد: مطمئن باشید ازدواج در همین بحران اقتصادی هم کار دشوار ونشدنی ای نیست به شرط آنکه در روابط خود از مشاوران ازدواج کمک بگیرید و به اصطلاح با آدم مناسب خودش زندگی مشترک خود را آغاز کنید.در پایان هم از خانواده ها، صاحبان مشاغل و حتی صاحب خانه ها که هرکس به طریقی حامی زوج های جوان هستند و در آغاز زندگی آن ها نقش دارند تشکر می کنم وامیدوارم همه کمک کنند تا امر ازدواج برای جوانان تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز