خانواده نقش مهمی در الگوسازی برای جوانان ایفا می‌کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۵۳۸۶
خانواده نقش مهمی در الگوسازی برای جوانان ایفا می‌کند
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: با وجود تغییر نگرش ها، همچنان خانواده رتبه اول را در الگوسازی برای جوانان دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست آموزشی گروه‌های مرجع( مربیان و ورزشکاران کردستانی) با عنوان هنر عشق ورزیدن در سبک زندگی ورزشی با حضور گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، احمد امانی عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه کردستان و هادی نقدی مشاور و روان ‌درمانگر در محل سالن جلسات دستگاه ورزش و جوانان برگزار شد.
 
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به محوریت این نشست با عنوان هنر عشق ورزیدن در سبک زندگی ورزشی، اظهار کرد: تبیین مفاهیم و محورهای آموزشی درخصوص مبحث مهم و بنیادی مهارت‌های زندگی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخت.
 
گلاویژ فتاحی خاطرنشان کرد: در پژوهشی که سال ۹۷ با عنوان "بررسی تغییرات نگرشی جوانان به گروه‌های مرجع" ارائه شده هدف پژوهش، بررسی مراجع انتخابی جوانان عنوان و این مورد که نگرش جوانان به انتخاب مرجع از جمله انتخاب همسر، اوقات فراغت، رسانه ها و مسائل سیاسی و ... تغییر کرده است، مطرح شد.
 
وی تصریح کرد: با وجود تغییر نگرش ها، همچنان خانواده رتبه اول را در الگوسازی برای جوانان دارد.
به گفته این مقام مسئول، باتوجه به آمار هواداران حوزه ورزش و علاقه مندی اکثریت جامعه به ورزش، ورزشکاران، مربیان و مدال آوران ورزشی، تجربه های عینی و واقعی نشان می‌دهد یکی از گروه‌های مرجع و مورد رجوع جامعه جوان ما مربیان و مدال آوران ورزشی هستند که خواسته یا ناخواسته کلام، گفتار، رفتار، پوشش و گاهی ادبیات‌شان مورد استناد قرار گرفته و به عنوان گروه مرجع موثری می‌توان از آنها نام برد.
 
فتاحی با بیان اینکه بحث مهارت‌های زندگی و مباحثی که توسط اداره کل ورزش و جوانان و بطور خاص معاونت امور جوانان به وسیله سمن‌های حوزه اجتماعی، سلامت و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده پیگیری می‌شود افزود: این امر با رویکرد اطلاع رسانی و نشر داده های علمی، تجربی و واقعی به این گروه مرجع در راستای ترغیب جوانان به مهارت‌های خودشناسی و کسب توانمندی‌هایی در حوزه مهارت های زندگی با بیشتر جامعه خصوصا جوانان مانند سرمایه های اجتماعی هر جامعه، می‌پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز