معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل:

کرونا برخی رسوم و تجملات غلط ازدواج را کنار زده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۵۴۳۱
کرونا برخی رسوم و تجملات غلط ازدواج را کنار زده است
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه ازدواجی که به‌هنگام نباشد حتما آسان نخواهد بود.

به گزارش برنا، اکبر نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل گفت: کرونا موجبات برگزاری ازدواج آسان را فراهم کرده و برخی رسوم دست و پاگیر، تجملات و سنتهای غلط که گاها از موانع ازدواج محسوب میشوند، را کنار زده است.

وی با بیان اینکه اشتغال، مسکن و وضعیت اقتصادی عمده مسائلی است که جوانان از آنها به عنوان موانع ازدواج یاد می کنند، تصریح کرد: برخی موانع فرهنگی، تابوها و اخیرا موضوعی بنام کرونا هم به مواردی که روند ازدواج رو کند کرده، اضافه شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: بررسیها نشان میدهد که مشکلات اقتصادی و وضعیت عمومی معیشتی با روند افزایش و کاهش ازدواج ارتباط مستقیم دارد.
نگاهی با بیان اینکه بر این باور هستیم ازدواجی که به‌هنگام نباشد حتما آسان نخواهد بود، تصریح کرد: ازدواجی که از این دو فاکتور برخوردار نباشد به ازدواج پایدار منجر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به ویژه دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی معاونت امور جوانان تلاش میکند به صورت علمی و تخصصی و پژوهش محور به موضوع ازدواج، فرزندآوری، جمعیت و آسیبهای اجتماعی ورود کند، اظهار کرد: تاسیس و تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج، راه اندازی و تقویت مجامع خیرین ازدواج در استانهای کشور و برگزاری کارگاههای آموزشی مهارتهای زندگی به ویژه کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج از جمله برنامهها وا قداماتی است که در این راستا انجام شده است.
نگاهی با بیان اینکه همزمان با هفته ازدواج مراسم گلریزان جامعه ورزشی و جوانان با عنوان «گلریزان پیوندهای آسمانی» روز 7 مرداد ماه در مجموعه ورزشی تختی اردبیل برگزار میشود، ادامه داد: این گلریزان همزمان با جشن گلریزان ستاد خیریه تسهیل و ترویج ازدواج با اعطای هدایا نقدی و غیر نقدی برای تهیه جهیزیه 110 زوج برگزار خواهد شد.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز