برگزاری آزمون مدارس سمپاد در نیمه اول مرداد

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۵۴۵۶
برگزاری آزمون مدارس سمپاد در نیمه اول مرداد
رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در تاریخ نهم و دهم مرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدمهدی مومنی افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شیوه‌نامه‌های ارسالی، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان که پیش از این قرار بود در ۲۷ تیرماه برگزار شود و نشد در روز نهم مردادماه جاری همزمان با کل کشور در حوزه‌های استان خراسان رضوی برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز در روز دهم مرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: کارتهای ورود به جلسه ای که برای آزمون ۲۷ تیرماه صادر شده بود برای این آزمون نیز معتبر است و به جز تاریخ برگزاری بقیه موارد آن قابل استناد است لذا خانواده ها نیازی به چاپ مجدد کارت ورود به جلسه ندارند.

مومنی افزود: محتوای آزمون ورودی پایه هفتم بر اساس هوش و استعداد تحلیلی خواهد بود و از محتوای کتب درسی سوالی ارائه نخواهد شد و برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم سوالات به صورت ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی خواهد بود که در بخش استعداد تحصیلی سوالات از پایه هشتم و محتوای نوبت اول پایه نهم طرح می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شرکت می‌کنند که از این میان هزار و ۳۸۳ نفر برای ورود به این مدارس پذیرش خواهند شد.

 

او ادامه داد: برای تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز بیش از ۹ هزار متقاضی در آزمون شرکت می‌کنند که  هزار و ۴۱۰ نفر از آنها پذیرش خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز