مدیرکل کمیته امداد گلستان خبرداد:

توزیع ۸۰ هزار بسته معیشتی از هفته آینده/ استقرار ۲۶۰ پایگاه جمع‌آوری کمک های مردمی و نذورات عید قربان

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۸۲۶
توزیع ۸۰ هزار بسته معیشتی از هفته آینده/ استقرار ۲۶۰ پایگاه جمع‌آوری کمک های مردمی و نذورات عید قربان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)گلستان گفت: امسال ۲۶۰ پایگاه جمع‌آوری کمک های مردمی و نذورات عید قربان در سطح استان مستقر میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 111 هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد جمع آوری و در بین محرومان توزیع شد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود مدیریت توزیع بسته ها به درستی توزیع نشد بنابراین با راه اندازی سامانه خیر و ارسال «سخا» لیست مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد کم درآمد ثبت خواهد شد تا از توزیع عادلانه برخوردار شوند.

بابایی یادآور شد:در ماه مبارک رمضان 827 کودک یتیم دارای حامی شدند و همچنین 93 آشپزخانه اطعام مهدوی در سراسر استان راه اندازی شد.

وی با اشاره به روز عید قربان اظهار کرد: امسال ۲۶۰ پایگاه جمع‌آوری کمک های مردمی و نذورات عید قربان در سطح استان مستقر شده که ۱۸۰ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری، ۶۰ پایگاه در میادین اصلی شهر و ۲۰ پایگاه هم شامل ادارات سطح شهرستان ها است.

وی گفت: این مراکز از روز سه شنبه تا پنجشنبه مستقر شده و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری ودر روز جمعه توزیع خواهد شد.

بابایی با اشاره به طرح نذر سلامتی خانواده گفت: در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان ارزش ریالی کمک های مردمی بود و امسال این رقم ۲۵ میلیارد برآورد شده است.

بابایی تصریح کرد:  نشست با علمای اهل سنت و راه اندازی شورای زکات نیز از اقداماتی است در این راستا انجام شده است.

بابایی ضمن بیان اینکه خیران می توانند گوشت قربانی و دام زنده را به مراکز ما تحویل دهند افزود: در مراسمی بیش از ۲۰۰ راس گوسفند یکجا کشتار خواهد شد که هزینه آن ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

مدیر کل کمیته امداد گلستان همچنین از برنامه ریزی برای توزیع 80 هزار بسته معیشتی کمیته امداد به ارزش هر بسته 150 تا 200 هزار تومان توسط وزارت رفاه و ستاد اجرایی فرمان امام نیز خبر داد.

وی ضمن بیان اینکه توزیع این بسته های حمایتی که جمعا ارزش آن 14 میلیارد تومان برآورد شده است از هفته آینده آغاز خواهد شد اضافه کرد: برای خانواده هایی که بسته های معیشتی برای آنان در نظر گرفته شوود پیامک ارسال و آن ها با همراه داشتن کارت ملی می توانند به فروشگاه های مورد نظر مراجعه و سبد حمایتی خود را دریافت کنند.

وی در خصوص پرداخت زکات نیز گفت : امسال مبلغ ۹۵ میلیارد تومان تعهد گلستان در پرداخت زکات بوده که تاکنون ۲۱ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

بابایی همچنین بیان داشت:  هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن برای محرومان ساخته و تا پایان سال در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در پایان گفت: در سال گذشته جمعیت مددجویان تا پایان سال دوبرابر شد درصورتی که 50 درصد اعتبارات کاهش یافت به همین دلیل خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) کاهش یافت.

 

نظر شما