اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۵۹۲۳
اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت
فرماندار سردشت از اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در دو شهرستان مرزی پیرانشهر و سردشت خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اقصی نخشی پور فرماندار سردشت در جلسه کارگروه اشتغال گفت: بنیاد برکت تا پایان سالجاری با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال،  ۷۰۰ طرح اشتغالزایی با جامعه هدف کولبران در دو شهرستان مرزی سردشت و پیرانشهر اجرا خواهد کرد.

او  ادامه داد:  بیکاری و عدم اشتغال، منشاء همه آسیب‌ها در سطح جامعه است و حلقه اتصال اقتصاد پویا، توسعه، معیشت پایدار را قطع خواهد کرد.

فرماندار سردشت با اشاره به اجرای طرح اشتغالزایی بنیاد برکت افزود: برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان باید ابتدا ظرفیت‌های موجود را شناسایی، سپس به افراد متقاضی شغل در خصوص کارآفرینی آموزش‌های لازم ارائه و بعد از آن حمایت‌های لازم از این افراد جهت ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.

وی ضمن قدردانی از بنیاد برکت برای اشتغال جوانان این شهرستان و اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در این حوزه تصریح کرد: بنیاد برکت تا پایان سالجاری ۳۵۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح سحاب، رشد اشتغال هدفمند کولبران موسوم به راه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان اجرا خواهد کرد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر نیز گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف معیشت پایدار، توان افزایی اقتصادی و افزایش نرخ بهره‌وری سرمایه‌های اجتماعی طرح اشتغالزایی کولبران برای دو شهرستان سردشت و پیرانشهر اجرا می‌کند.

خانم کاشفی دوست افزود: برای اجرای هر طرح اشتغالزایی فردمحور و اجتماع محور در مناطق روستایی و شهری با جامعه هدف ۷۵ درصد کولبران و ۲۵ درصد غیر کولبر و قشر مستعضف بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

او تصریح کرد: این طرح در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار و افرادی با رده‌های سنی ۱۸ تا ۵۵ ساله اجرا و از هر اشتغال ایجاد شده حمایت می‌کند و حتی پشتیبان بازاریابی آن‌ها می‌شود.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر عنوان کرد: همزمان با شهرستان سردشت در شهرستان پیرانشهر نیز ۳۵۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال تا پایان سال اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز