مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۷۰درصد از ثبت نام کنندگان در سامانه ارزیابی وسع مشمول دفترچه بیمه رایگان شدند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۶۶۳۰
۷۰درصد از ثبت نام کنندگان در سامانه ارزیابی وسع  مشمول دفترچه بیمه رایگان شدند
شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: ۷۰ درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در صندوقهای روستائیان و عشایر و بیمه سلامت همگانی استان مشمول دریافت دفترچه رایگان شدند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  فتحی بیرانوند در گفت وگو با رسانه ها  ضمن  اشاره به برگزاری ارزیابی  وسع و مشخص شدن دهک‌های درآمدی بیمه شدگان، اظهار کرد: ۷۰ درصد بیمه شدگان بعد از ثبت نام در سامانه ارزیابی وسع و مشخص شدن دهک درآمدی از طریق ارسال پیامک، تحت پوشش دریافت دفترچه رایگان قرار گرفته اند.

او افزود: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۲۷۸ نفر از بیمه شدگان تحت پوشش در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد،تعداد ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نفر وضعیت دهک درآمدی آنها مشخص شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان تصریح  کرد: از تعداد ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نفر تایید شده در سامانه ارزیابی وسع، تعداد ۸۰ هزار و ۲۳ نفر جزء دهک‌ها۱ و ۲ و ۳ بوده که مشمول دریافت دفترچه رایگان با اعتبار یک یا دو ساله شده اند.

او بیان کرد: ۳۱ هزار و ۴۶۶ نفر ازثبت نام کنندگان ، مشمول دهک‌های ۴و ۵ و۶  با پرداخت  ۵۰ درصد یارانه  از طرف دولت  و ۵۰ درصد باقیمانده از طریق بیمه شده به  مبلغ ۳۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان شده اند.

فتحی بیرانوند خاطر نشان کرد: دهک های ۸ و ۹ و ۱۰، مشمول پرداخت کامل حق بیمه شده  که به دلیل وضعیت درآمدی مناسب  و به منظور اجرای صحیح عدالت در سلامت که به موضوع پرداخت بر اساس توان و دسترسی بر اساس نیاز  و ارتقاء کمیت و کیفیت دسترسی همه آحاد جامعه به خدمات تشخیصی-درمانی اشاره داشته، مشمول برخورداری از  یارانه دولتی  نبوده که تاکنون۸ هزار و ۸۳۷ نفر دراین سه دهک درآمدی قرار گرفته اند.

او یادآورشد: بیمه شدگان روستایی و همگانی بعد از اتمام امتیاز شش ماهه استفاده از دفترچه رایگان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه  نموده و در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام نمایند، تا در پایگاه رفاه ایرانیان اطلاعات افراد بررسی و دهک آنها مشخص گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز