پرداخت ۲۱۲ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاریهای استان

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۶۹۶۸
پرداخت ۲۱۲ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاریهای استان
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد: در سه ماهه اول سالجاری بالغ بر 212 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاریهای استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسن سجودی اظهار داشت: از مبلغ فوق 128 میلیارد ریال به نقاط شهری و مبلغ 841 میلیارد ریال به دهیاری ها و نقاط روستایی بدون دهیاری اختصاص داده شده است و شهرداری سنندج با دریافت مبلغ 46 میلیارد و 603 میلیون ریال ریال بالاترین دریافتی در بین نقاط شهری داشته اشت.

حسن سجودی ادامه داد: در بین دیگر نقاط استان شهرداری سقز با 18 میلیارد و 589 میلیون ریال، شهرداری مریوان با 16 میلیارد و 570 میلیون ریال، شهرداری بانه با 12 میلیارد و 755 میلیون ریال، به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

همچنین شهرداری بیجار 8 میلیارد و 600 میلیون ریال، شهرداری دهگلان 3 میلیارد و 575 میلیون ریال، شهرداری دیواندره 4 میلیارد و 261 میلیون ریال، شهرداری سروآباد 810 میلیون ریال، شهرداری قروه 9 میلیارد و 469 میلیون ریال و شهرداری کامیاران 6 میلیارد 953 میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت نموده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در پایان افزود: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌ منظور آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها صورت می گیرد و موجب تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود که بسیار قابل توجه است.

قابل ذکر است که مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش‌افزوده می باشد

 

نظر شما