رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

صدور بیش از هزار رای جایگزین حبس / کاهش جمعیت کیفری زندان های گلستان

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۱:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۷۶۰۴
صدور بیش از هزار رای جایگزین حبس / کاهش جمعیت کیفری زندان های گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های قانون برای کاهش مجازات حبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در دومین جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان های استان  با تاکید بر این که مجازات زندان برای مجرمان خطرناک  ، مزاحمان نوامیس مردم و سارقان است گفت: باید از ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شده اند و سابقه دار نیستند استفاده کنیم .

هاشمیان با بیان این که نگاه حبس گرایی علاوه بر قضات در بین مردم نیز نیازمند تغییر است افزود: هدف از مجازات مجرم ، تغییر رفتار و اصلاح  اوست  و هنوز افراد زیادی هستند که فقط مجازات زندان را تنها راه اصلاح افراد می دانند .

هاشمیان  با اشاره به کاهش 7 درصدی جمعیت کیفری استان گفت: صدور بیش از هزار رای جایگزین حبس  از جمله علل کاهش زندانیان است .

دادستان مرکز استان هم در این جلسه با انتقاد از تامین نشدن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اردوگاه علی آبادکتول گفت:  65 درصد کار ساخت این اردوگاه انجام شده و از چند سال پیش معطل اعتبار برای تکمیل است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی است .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی از نگاه حبس محوری در محاکم هم انتقاد کرد و افزود:  هر چند در سال های اخیر شاهد تغییر رویکرد در این بخش هستیم اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم .

علی اصغر رنجبر مدیر کل زندان های استان هم در این جلسه از تامین 24 پابند الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: تعداد پابندهای الکترونیک استان به 40 عدد رسید و آماده استفاده برای کنترل محکومان در خارج از زندان هستیم.

 

نظر شما