۵۰ درصد کشت حبوبات در تایباد افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۱:۲۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۷۶۶۹
۵۰ درصد کشت حبوبات در تایباد افزایش یافته است
رئیس جهادکشاورزی تایباد از رشد ۵۰ درصدی کشت حبوبات نسبت به سال گذشته در شهرستان تایباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، محمد میری اظهار کرد:  کاشت حبوبات نقش مهمی در کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب دارد و با توجه به خشکسالی ‌های اخیر و به دلیل دوره رشد کوتاه و نیاز آبی کمتر این گیاهان، هزینه‌های تولید محصول بسیار پایین است.

وی بیان کرد: با ترویج و آموزش‌های صورت گرفته سطح زیر کشت حبوبات آبی و دیم شهرستان در سال جاری به بیش از 450 هکتار رسیده است که بخش زیادی از آن در منطقه میان ولایت این شهرستان است و کاشت آن نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشت.

وی افزود: شرایط اقلیمی منطقه میان ولایت  به گونه‌ای است که در تمام فصول سال یکی از انواع حبوبات  کشت می‌شود، به این معنی که کشت حبوبات به صورت‌های کشت بهاره (کشت از اوایل اردیبهشت ماه لغایت اوایل تیر ماه)، کشت پاییزه و کشت انتظاری (به منظور استفاده از نزولات آسمانی) انجام می‌شود.

میری در پایان عنوان کرد: اجرای مزارع الگوی کاشت حبوبات در منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاشت، داشت و برداشت حبوبات ، آموزش چهره به چهره بهره برداران ، معرفی تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی ، استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی با محوریت کشت مکانیزه ، استفاده از بذور اصلاح شده ، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، تغذیه و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از جمله اقدامات مؤثر به شمار می‌روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز