رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد خبر داد:

لغو کامل کلیه برنامه های هیات‌های عزاداری در ماه محرم

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۷:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۷۸۱۸
لغو کامل کلیه برنامه های هیات‌های عزاداری در ماه محرم
با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، اجرای نکات بهداشتی و عمل به توصیه مقام معظم رهبری، برنامه های عزاداری یزدی ها در ماه محرم امسال لغو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سید علی فقیه‌زاده" روز شنبه گفت: طبق نظر ستاد ملی کرونا و به رغم میل قلبی باید برای تامین سلامتی مردم و عزاداران حسینی از هرگونه  فعالیت مذهبی خودداری کرد.

وی ادامه داد: تمامی  هیات‌های عزاداری دقیق به مقررات و دستورالعمل مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد کرونا پایبند هستند و وظایف خود را برای پیشگیری بیماری انجام می‌دهند.

این مسوول اظهار کرد: هرگونه اقدام برنامه‌ای برای نحوه فعالیت هیات‌های عزاداری در سطح استان بعد از بررسی و ارزیابی، متعاقبا به اطلاع اعضا می‌رسد.

فقیه‌زاده گفت: همکاری مسوولان هیات‌های زیر پوشش و همراهی با مسوولان اجرایی استان نقش اصلی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد .

استان یزد بیش از یکهزار و ۶۰۰ هیات مذهبی دارد و مراسم های هیات های عزاداری دهه اول محرم در استان یزد از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار است و در شب های محرم، هیت های قدیمی یزد با حضور در حسینیه‌ها یا مساجد به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند.

 

نظر شما