استاندار اردبیل خبر داد:

شناسایی و درمان سارقین معتاد بصورت محله محور انجام می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۸۱۷۸
شناسایی و درمان سارقین معتاد بصورت محله محور انجام می شود
استاندار اردبیل از شناسایی و درمان سارقین معتاد بصورت محله محور در سطح شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری بهزیستی استان و برخی ارگان ها شناسایی افراد معتاد بصورت محله محور انجام می گیرد که هیئت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت و  ریش سفیدان محلات با این گروه همکاری خوبی دارند.

وی افزود:طبق آمار بیشترین سارقان خرده در سطح شهر اردبیل،  افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر بوده و مشکل این افراد با هماهنگی و همکاری ارگان های مرتبط باید بصورت ریشه ای حل شود.

بهنام جو با بیان اینکه در مرحله اول شناسایی و ارزیابی شغلی این افراد مورد توجه قرار می گیرد افزود: جامعه هدف گروه ارزیابی و درمان معتادان متجاهر و دارای سابقه سو باید کاملا میدانی و عملیاتی انجام شود و در حال حاضر ۲۰۰ نفر از این افراد بصورت پایلوت در سطح شهرستان اردبیل شناسایی درمان می شود.

وی با تاکید خانواده های این افراد باید همکاری لازم را با گروه تحقیق و درمان انجام دهند گفت: اگر خانواده های این افراد و خود معتادان اراده ای بر ترک و همکاری نداشته باشند با مشکل مواجه می شویم البته در طول ۶ماه این طیف از معتادان در کمپ های تعیین شده درمان و به سیستم اشتغال معرفی خواهند شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه با شناسایی و درمان معتادان متجاهر باید امنیت استان را تامین کنیم تصریح کرد: استان اردبیل یک استان گردشگری است و همه باید در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

او افزود: بعد از مرحله شناسایی و روند درمان اقدامات لازم جهت مهارت آموزی و آموزش با همکاری آموزش فنی حرفه ای و بهزیستی و کمیته امداد انجام می شود تا چرخه ترک و دوره پاک سازی در طول این مدت انجام شود.

این مسوول با اشاره به اینکه تا بحال ۱۰۰ نفر به کمپ ها معرفی شده و دوره درمان آنها شروع شده است ، اظهار کرد: در نظارت بر کمپ ها و دوره درمان این افراد نباید کم توجهی شود تا پایان روند و زنجیره درمان معتادان باید پای کار باشیم.

استاندار اردبیل همچنین از بهره برداری کمپ ترک اعتیاد روستای انزاب گفت:تجهیزات این کمپ خریداری شده و در مرحله نازک کاری قرار دارد که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 در این جلسه اعضای حاضر نسبت به اقدامات انجام شده و عملکرد خود گزارشی ارایه کردند.

 

نظر شما