یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان بیمه شدند

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۳:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۸۳۲۰
یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان بیمه شدند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان به اداره‌کل تامین اجتماعی معرفی و زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش گروه خبرگزاری برنا کردستان، عبیدالله رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران نشریات محلی و پایگاه های خبری و نمایندگی خبرگزاری های سراسری اظهار داشت: توسعه خدمات بیمه‌ای و ارائه خدمات بیمه به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در استان یکی از مهمترین رویکردها و اقدامات این اداره‌کل بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی طی این مدت جمعیت هنرمندان زیر پوشش بیمه در استان نسبت به سال‌های قبل افزوده شده است.

رستمی به خدمات صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر در این چند سال اخیر خدمات قابل توجهی به هنرمندان، نویسندگان روزنامه نگاران کردستان ارائه کرده است و در آخرین لیست ارسالی به صندوق اعتباری هنر تمام افراد معرفی شده به صندوق برای برقراری بیمه تامین اجتماعی معرفی و شامل بیمه شدند.

وی یادآور شد: علاوه بر بیمه تامین اجتماعی طرح‌های تکریم و مستمری همچنین بیمه تکمیلی هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران در استان مورد استفاده اهالی فرهنگی و هنر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال جاری تاکید کرد: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر به عنوان یکی از بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شد.

رستمی گفت: تمام اهالی فرهنگ وهنر استان همراه با سراسر کشور از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه نخست سال جاری معاف شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز