آیا واقعا کسی هست که در برابر کروناویروس مصون باشد؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۴۷۳
آیا واقعا کسی هست که در برابر کروناویروس مصون باشد؟
با توجه به اینکه کروناوروس بیش از ۱۷.۳ میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است، بسیاری امیدوارند که به گونه ای در برابر این ویروس محافظت شوند. برخی ممکن است اعتقاد داشته باشند جوانی آنها به آنها کمک می کند تا از بدترین اثرات COVID-19 مصون بمانند، در حالی که برخی دیگر به سبک زندگی سالم خود به عنوان محافظی برای این بیماری چشم دوخته اند. متأسفانه، هیچ یک از این شرایط به طور قطعی نمی توانند شما را از ابتلا به این بیماری جدی باز دارند. جوانان COVID-19 شدید را تجربه کرده اند و حتی در اثر ویروس فوت کرده اند. و تحقیقات جدید در حال خنثی کردن ایده Coronavirus با گردش خون بسیار زیاد است: داشتن وزن طبیعی شما را در برابر این ویروس محافظت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا  و به نقل شفقنا یکی از استادان طب متابولیک در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند معتقد است که خطری برای افرادی که وزن طبیعی دارند در مورد ابتلا به کروناویروس وجود ندارد. اظهارات او به دنبال چندین پست در فیس بوک است که ادعا می کنند برخی از خصوصیات سالم مردم را از COVID-19 محافظت می کنند.

در یکی از پست های او آمده است: “این ویروس فقط باعث ابتلا افراد چاق می شود که هرگز سعی به کم کردن وزنشان نداشته اند و یا یک روز در زندگی خود کار نکردند. “

او می گوید افراد سالم با وزن طبیعی دارای سیستم ایمنی قوی هستند که با مدیریت وزن و اجتناب از غذاهای فرآوری شده، ننوشیدن الکل، مرتب ورزش کردن، خوب خوابیدن، استفاده از آفتاب روزانه، مصرف نکردن شکر در واقع سیستم ایمنی بدنشان وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و دیگر نیازی به ترس از ویروس یا بیماری نیست .

اما هنوز چیزهای زیادی درمورد اینکه چه کسی در برابر کروناویروس مصونیت دارد مشخص نیست. 

اخیراً سلولهای T از نظر محافظت از COVID به عنوان یک امید جدید مطرح شده اند. اما حفظ وزن معین، ایمنی بدون واکسن را تأمین نخواهد کرد.

در واقع مهم نیست که شخص چقدر سالم باشد، چقدر جوان باشد، بیماری خاصی نداشته باشد – هیچ کس مصون نیست.

این بدان معنا نیست که یک شیوه زندگی سالم ممکن است خطر بروز یک مورد شدید را جبران نکند. از این گذشته، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) چاقی را به عنوان عاملی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید از COVID-19 ذکر می کند. و به نظر می رسد شواهدی وجود دارد که سالم بودن می تواند “خطرات ناشی از پیامدهای شدید را کاهش دهد” ، اما نمی تواند مانع از بیمار شدن شدید در اثر ویروس شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز