حسینی قمی: عالمان سنّی در مدح امام علی (ع) کتاب نوشته اند ولی ما هنوز برای عید غدیر کم کاری میکنیم

۱۴۰۲/۰۴/۱۶ - ۲۰:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۸۸۲۶
حسینی قمی: عالمان سنّی در مدح امام علی (ع) کتاب نوشته اند ولی ما هنوز برای عید غدیر کم کاری میکنیم
کارشناس مسائل دینی گفت که اگر برای رفع مظلومیت امیر‏المؤمنین علی(ع) عالمی مثل نسائی می‌آید و کتاب می‌نویسد و به مردم شام می‌‌گوید شما دارید ظلم می‌کنید، ما چه کرده‌ایم؟

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به اهمیت عید غدیر خم گفت: نسائی از علمای بزرگ اهل‌سنّت است، روزی به شام آمد و دید در اینجا حرف از معاویه زیاد است و از امیر‌المؤمنین علی علیه‌‌السلام سخنی نیست، گفت: ای مردم چطور از معاویه حرفی می‌زنید، از علی (علیه‌السلام) سخن نمی‌‌گویید؟!

وی افزود: کتابی داریم به عنوان «خصائص امیر‌المؤمنین علی بن ابی‌طالب(ع)» نوشتۀ نسائی است که تاکنون صدها مرتبه چاپ شده است. او در این کتاب ویژگی‌ها و فضائل مولا علی علیه‌السلام را جمع‌‌آوری کرده است. به‌قدری او را در شام کتک زدند که برخی می‌‌گویند او در اثر این فشارها و ضرب و شتم‌ها از دنیا رفت.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: اگر برای رفع مظلومیت امیر‌المؤمنین علی علیه‌‌السلام عالمی مثل نسائی می‌آید و کتاب می‌نویسد و به مردم شام می‌‌گوید شما دارید ظلم می‌کنید، ما چه کرده‌ایم؟ به او گفتند تو که کتابی در مدح علی(ع) نوشتی، کتابی هم در مدح و منقبت معاویه بنویس تا تو را نزنیم. گفت باشد، می‌نویسم؛ یک حدیث فقط بلد هستم. به آنها گفت ناراحت نمی‌شوید همین یک حدیث را بنویسم؟ گفتند نه؛ حدیث چیست؟ گفت: از پیامبر(ص) است که روزی معاویه را صدا کرد اما نیامد، دو و سه مرتبه او را صدا زد اما او نیامد و گفتند او در حال خوردن است، حضرت فرمود: سیر نشوی از بس که می‌خوری. گفت این حدیث را بلد هستم می‌خواهید بنویسم.

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: حالا ما برای امیر‌المؤمنین علیه‌‌السلام و عید سعید غدیر خم چه کرده‌ایم؟ یک سال از عید غدیر سال پیش گذشته است، خود را بسنجیم که چه کرده‌ایم؟ آیا غباری از مظلومیت امیر‌المؤمنین علیه‌‌السلام کنار زده‌ایم؟ سهم ما از عید غدیر چقدر است؟

وی در پایان اضافه کرد: امیر‌المؤمنین علیه‌‌السلام در بیانی فرمود: من در زمان پیامبر(ص) پارۀ تن ایشان بودم؛ مثل ستاره در آسمان می‌درخشیدم. مظلومیت، مرا به جایی رساند که مرا در خلافت شریک اولی و دومی و ... کردند، بعدها مرا با عمر بن عاص و معاویه مقایسه کردند! هر کسی به قدر و توان خود می‌تواند از مظلومیت مولا علی علیه‌السلام دفاع کند، نگوییم نمی‌توانیم بلکه می‌توانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز