رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد:

فرصت یکماهه برای تعیین تکلیف زندانیان مهریه / محاکم درخواست اعسار را بپذیرند

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۸۹۰۴
رئیس کل دادگستری گلستان از قضات خواست: درخواست های اعسار را بپذیرند و با استفاده از ساز و کارهای قانونی اجازه ندهند افراد برای مهریه راهی زندان شوند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در جمع قضات با تاکید بر تغییر نگاه به موضوع حبس اظهار کرد: مجازات های جایگزین حبس برای کسانی که سابقه دار نیستند و جرایم سبک مرتکب شده اند در قانون پیش بینی شده و امیدواریم قضات ما از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنند .

وی به افزایش قیمت سکه در ماه های اخیر هم اشاره کرد و از قضات محاکم حقوقی خواست : درخواست های اعسار را بپذیرند و با استفاده از ساز و کارهای قانونی اجازه ندهند افراد برای مهریه راهی زندان شوند .

هاشمیان افزود: خوشبختانه باهمکاری خوب محاکم ، تعداد زندانیان مهریه در استان کاهش یافته است اما همین تعداد اندک زندانیان مهریه هم باید زودتر تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان به اهمیت منابع طبیعی به ویژه پارک ملی گلستان در شهرستان گالیکش هم اشاره کرد و گفت: جلوگیری از دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در دستور کار ویژه قوه قضاییه قرار دارد و دادستانها به عنوان مدعی العموم باید به این بخش توجهویژه داشته باشند .

کمک به رونق تولید محور دیگر سخنان رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید امروز بود .

هاشمیان  گفت: روسای دادگستری ها و دادستان ها در شهرستان ها باید واحدهای تولیدی را رصد و در صورت بروز مشکل از ظرفیت های دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید استفاده کنند .

رفتار مناسب با مردم ، پاسخگویی به مراجعان ، رسیدگی دقیق و سریع به پرونده ها از دیگر مواردی بود که رئیس کل در این بازرسی سرزده به قضات و کارکنان تاکید کرد.

رئیس کل در بازرسی سرزده امروز با مراجعان به شعب محاکم گالیکش هم گفت و گو کرد و مشکلات  آنان را بررسی و دستور رسیدگی داد .

 

نظر شما