استاندار خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل طرح های بازآفرینی شهری/۵۰ پروژه بازآفرینی شهری کردستان در دست اجرا است

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۹۱۸۶
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل طرح های بازآفرینی شهری/۵۰ پروژه بازآفرینی شهری کردستان  در دست اجرا است
استاندار کردستان گفت: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام این استان تخصیص داده است که اتمام طرح پیاده راه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی مرحله اول هفت باغ سنندج در اولویت جذب این اعتبارات قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهمن مرادنیا  در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور مهدی عبوری مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد،اظهار داشت: در این استان علاوه بر حاشیه شهرها برخی محلات در داخل شهر نیز از وضعیت خوبی برخوردار نبوده که انتظار داریم مدیران با تلاش بیشتر عقب ماندگی ها را جبران کنند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پیاده راه فردوسی سنندج پس از سه سال اردیبهشت امسال شروع شده و تا کنون نیز دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری مشارکت خوبی را با ستاد بازآفرینی شهری داشته و امیدواریم این طرح در 60 روز آینده به بهره برداری برسد.

وی به پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه سنندج از هفته آینده اشاره کرد و گفت: این پروازها از این پس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به صورت مستمر برگزار می‌شود تا بخشی از مشکل حمل و نقل مردم استان مرتفع شود.

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان، اظهار داشت: با وجود ستاد بازآفرینی شهری یک ظرفیت بسیار خوبی در کشور شکل گرفته که ۲۳ دستگاه اجرایی عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری هستند و آثار بخشی از مصوباتی که از شهرستان به استان و از استان به تهران ارسال می‌شود را در اجرای پروژه‌ها می‌توان دید.

وی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی شهری توجه ویژه ای به بافت‌های فرسوده، حاشیه نشینی، سکونتگاه های غیررسمی، کمبود سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی و حتی آموزشی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعهد ستاد بازآفرینی شهری در طول برنامه ششم اجرای یک‌ هزار و ۵۰۰ پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۹ هزار پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با عنوان اقدام مشترک توسط راه و شهرسازی و ستاد باآفرینی شهری در حال انجام است.

عبوری اضافه کرد: ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان کردستان در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در پروژه پیاده راه فردوسی، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه تا آخر همین هفته به صورت وجه نقد در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری انبار غله در سنندج را طرح بسیار طرح خوبی عنوان کردو گفت: انبارغله تنها فضای موجود سنندج است که فضاهای خدماتی، فرهنگی، آموزشی و فضای سبز را در دل خود جای می دهد و بخش اعظم این ۲۷ هکتار در اختیار دستگاه‌های اداری و اجرایی و دستگاه های امنیتی اوقاف است.

عبوری با تاکید بر لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری هفت باغ سنندج، اظهار داشت: محل این طرح با ۳۲ هکتار تنها مکانی است که می‌توان با اجرای طرح‌های بازآفرینی کمبود شاخص‌های فرهنگی و زیرساختی شهر را جبران کند.

وی در ادامه به موضوع تسهیلات بافت فرسوده در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت: در همه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات یک رویه وجود دارد که با توجه به محدودیت‌ها را پیگیری حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری همچنین درباره اعتبارات از محل تسهیلات برای ترغیب انبوه سازان گفت: در صورت تجمیع برای هر واحد ۲۲۰ میلیون تومان و تسهیلات خود مالکی بازسازی واحدها برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام که ۵۰ میلیون تومان آن ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان ۱۸ د‌رصد است در نظر گرفته شده است.

عبوری تصریح کرد: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد به عنوان ودیعه مسکن در اختیار مالکان ساکن در بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز