۶۵ درصد فوتی‌های کرونایی در تیرماه رخ داد!

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۴۵۶
۶۵ درصد فوتی‌های کرونایی در تیرماه رخ داد!
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد ۶۵ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان فارس مربوط به تیرماه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرسول همتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در حالی که ۳۵ درصد آمار فوتی‌های فارس در ٤ ماه اول شیوع بیماری رخ داد، تیر ماه شاهد افزایش آمار فوتی‌ها بودیم که ۶۵ درصد فوتی‌های فارس بر اثر کرونا را شامل می‌شود.

وی افزود: ۱۱ درصد از کل موارد ابتلا و ۲.۹ درصد از مجموع موارد فوت ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور، مربوط به استان فارس است. بیش از ٢٢٠ هزار تست کووید ١٩ در فارس انجام شده که ٣٤ هزار و ٤٥٢ تست از مجموع آزمایش‌های انجام شده تاکنون مثبت بود.

همتی با بیان اینکه طی ٢٤ ساعت گذشته در ٢٤ ساعت گذشته ١٣ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس  ٩١١ نفر است که از این تعداد ١٠١ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته همتی ۳ درصد از کل مبتلایان فارس در گروه سنی زیر ۱۰ سال و یک درصد مجموع فوتی‌ها نیز در این رده سنی گزارش شده است.

همچنین ۷۰ درصد از مجموع مبتلایان و ۱۵ درصد از کل فوتی‌های فارس نیز در گروه سنی ١٠ تا ٥٠ سال گزارش شده است و گروه سنی ٥٠ سال به بالا ٢٧ درصد از کل مبتلایان و ٨٤ درصد از مجموع کل فوتی‌ها را در فارس تشکیل داده‌اند.

بنا به آمارهای اعلام شده توسط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میانگین سنی جانباختگان در فارس به ٥٨ سال رسیده است و ۵۷ درصد از کل مبتلایان و ۷۲ درصد از فوتی‌های کرونایی را مردان و مابقی را در این تفکیک آماری زنان تشکیل داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز