اردکانیان وزیر نیرو:

قول رییس جمهوری برای تامین پایدار آب استان یزد اجرایی شده‌است

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۴:۴۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۸
قول رییس جمهوری برای تامین پایدار آب استان یزد اجرایی شده‌است
وزیر نیرو در خصوص مشکلات تامین آب در استان یزد گفت: این وزارتخانه در زمینه تحقق قول رییس جمهوری مبنی بر تامین پایدار آب شرب در دیدار سال گذشته با مردم استان، حرکت کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را قالب طرح‌های مختلف تامین آب از منابع داخلی و خارج از استان برای پایداری بلندمدت منابع در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا؛ "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در ویدئو کنفرانس خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای رفع دغدغه‌های تامین آب استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که ۱۷ استان‌ فلات مرکزی ایران در زمینه آب با آن روبرو هستند، طرح‌های متعددی در دست اجراست تا آب مورد نیاز استان‌های واقع در مرکز ایران از طریق منابع مختلف داخل و خارجی از این استان‌ها تامین شود.

وی در خصوص تامین آب شرب استان یزد از طریق خط دوم انتقال آب به این استان یادآور شد: تامین آب شرب یزد محدود به خط دوم نیست  بلکه با هدف پایدارتر شدن منابع، مجوزهایی برای مطالعات تامین منابع آب استان یزد و کرمان صادر شده و مطالعات در این زمینه انجام می‌شود.

اردکانیان تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های در دست اجرا را از مهمترین موضوعات مقابل روی وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: در صورت گشایش در زمینه منابع مالی، اجرای طرح های در دست اجرا شتاب بیشتری خواهد گرفت و همه بخش ها به خصوص بخش خصوصی باید در کنار دولت برای تامین بودجه لازم برای این طرح ها مشارکت کنند.

اجرای طرح‌های انتقال آب دریا از خلیج فارس و دریای عمان را مهمترین پروژه‌های در دست اجرا برای تامین اب برخی استان‌های فلات مرکزی عنوان کرد و افزود: استان یزد در این دو طرح دارای تخصیص آب است که طرح انتقال آب خلیج فارس که با مشارکت صنایع استان‌های کرمان و یزد در دست اجرا، تا پایان سال به ثمر نشسته و بهره برداری می شود.

اردکانیان در خصوص طرح انتقال آب دریای عمان نیز اظهار داشت: آب منطقه ای یزد باید فراخوانی را برای جذب سرمایه گذار در این طرح منتشر کند تا زمینه اجرای این طرح نیز هرچه سریعتر فراهم شود.

وزیر نیرو همچنین استفاده از پساب فاضلاب، مدیریت منابع موجود آب در یزد، جایگزینی برخی مصارف و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت را از دیگر راهکارهایی برشمرد که با هدف تامین پایدار آب استان یزد در دستور کار این وزارتخانه و بخش های زیر مجموعه آن در استان قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز