عضو شورای اسلامی شهر فردیس:

انتخاب شهردار فردیس غیرقانونی است/ دست پدرخوانده ها از شهر کوتاه شود!

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۹۹۸۴
انتخاب شهردار فردیس غیرقانونی است/ دست پدرخوانده ها از شهر کوتاه شود!
عضو شورای اسلامی شهر فردیس فرایند انتخاب شهردار جدید را قانونی ندانست و گفت: فردی را که به عنوان شهردار انتخاب کرده اند فاقد مدرک کارشناسی ارشد بوده و این موضوع برخلاف قانون وضع شده توسط وزارت کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین احمدوند اظهار کرد: سعیدی سیرایی سوابق خوبی در شورا و شهرداری کرج دارد اما فاقد مدرک کارشناسی ارشد است و به همین سبب نمی تواند شهردار شهر بالای 200 هزار نفر جمعیت باشد.

وی با بیان اینکه شهردار منصوب شده تجربه 7 سال مدیریت میانی را در کارنامه کاری خود ندارد خاطرنشان کرد: شورا موظف است تا مطابق قانون عمل کند و قانون در بحث انتصاب شهردار می گوید که فرد مورد نظر باید 7 سال تجربه مدیریت میانی داشته باشد اما طبق بررسی های انجام شده آقای سعیدی سیرایی از این امتیاز نیز برخوردار نبود.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به حواشی بوجود آمده در جلسه اخیر شورا که منجر به انتخاب شهردار شد عنوان کرد: بنده ابتدای جلسه گفتم که با استعلام های اخذ شده از وزارت کشور یکی از کاندیدا فاقد صلاحیت است و باید بررسی بیشتری صورت گیرد اما متأسفانه برخی از اعضا بدون بررسی و شنیدن نظرات مخالف اقدام به رأی گیری کردند که این موضوع سبب شد تا بنده به همراه آقایان اسماعیلی ذبیحی، سعیدی باشسیز و بخت آزاد جلسه را ترک کنیم.

احمدوند تصریح کرد: آقای سعیدی سیرایی در حالی با 5 رای بعنوان شهردار انتخاب شد که کلا 5 نفر از اعضا در جلسه حضور داشتند و زمانی این انتصاب رسمیت پیدا می کند که دو سوم اعضای شورا یعنی 6 نفر در جلسه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش چرا در جلسات گذشته تمامی اعضای شورا موافق حضور سعیدی سیرایی در شهرداری فردیس بودند و اکنون نظرات تغییر کرده است گفت: زمانی که تمامی اعضا موافق بودند هیچ گونه کارنامه مدیریتی یا سوابق تحصیلی در اختیار نداشتند اما اکنون با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که ایشان از صلاحیت لازم برخوردار نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فردیس تصریح کرد: تمامی اعضا به قوانین واقف هستند و در گذشته هم شامل سایر گزینه های شهرداری شده و انتظار می رود که بازهم مطابق قانون عمل شود تا مردم فردیس بیش از این متضرر نشوند.

احمدوند با بیان اینکه باید دست پدرخوانده ها از شهر فردیس کوتاه شود گفت: افرادی خارج از شورا هستند که از بی قانونی سود می برند و متأسفانه سعی در نفوذ در شورا دارند ، باید دست این پدرخوانده ها از شهر کوتاه شود و در مدیریت شهری اعمال نفوذ نکنند.

وی در پایان ضمن اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر فردیس در دوره اول گفت: در حقیقت عملکرد به هیچ عنوان قابل دفاع نبوده و مردم از وضعیت کنونی ناراضی هستند اما این نکته را باید در نظر گرفت که نخستین شورای فردیس همزمان با پنجمین شورای سایر نقاط کشور آغاز بکار کرده و همیشه اولین ها با مشکلاتی نیز همراه هستند که امیدواریم در آینده با کسب تجربه و رعایت قانون شهری پویا توام با رضایت مردم را شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز