در گفتگو با رییس هیئت تکواندو استان البرز عنوان شد:

تثبیت جایگاه برتر تکواندو البرز در کشور / کرونا بستر عقب ماندگی تاریخی ورزش نشود

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۰۰۰۲
تثبیت جایگاه برتر تکواندو البرز در کشور / کرونا بستر عقب ماندگی تاریخی ورزش نشود
رییس هیئت تکواندو استان البرز با بیان اینکه البرز سالهاست حضور خود را در جمع 3 استان برتر کشور تثبیت کرده است گفت: محدودیت های کرونایی در ورزش بسیار آسیب زا است واگر فکری نکنیم دچار یک عقب ماندگی تاریخی به خصوص در رشته های المپیکی و مدال آورمی شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد نوذری اظهار کرد: سال 98 برای تکواندو البرز به مانند سالهای قبل از آن با کسب عناوین متعدد داخلی و خارجی به پایان رسید و ما در تمام بخش ها توانستیم طبق برنامه و اهداف از پیش تعیین شده عمل کنیم.

وی نقطه قوت این استان را برگزاری لیگ های استانی عنوان کرد و گفت:استقبال باشگاه ها و حامیان مالی آنها سبب شد ما لیگ های استانی را با حضور و مشارکت 212 تیم برگزار کنیم که یک حدنصاب کم نظیر در سطح کشور محسوب می شود.

متولی تکواندو استان البرز حضور پررنگ البرزی ها در اردوی تیم ملی جهت حضور در گزینشی المپیک را دیگر وجه موفق این رشته ورزشی البرز عنوان کرد و گفت:در کنار این مهم 4 مربی ما در کادرفنی تیم های ملی حاضر هستند و این موضوع خود به خوبی گواه جایگاه و عیار استان البرز است.

رییس هیئت تکواندو استان البرز با بیان اینکه با شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن ورزش هم به مانند بسیاری از فعالیت ها دچار مشکل شد ودر این بین رشته های مدال آور و موفق کشور همچون تکواندو دچار خسارت های بیشتری شده اند گفت:استان قهرمان پرور و مدال آور البرز نیز به واسطه قرار گرفتن در شرایط قرمز متاسفانه دچار محدودیت هایی شده که هفته ها است ادامه دارد و از این ناحیه لطمات زیادی به فرایند آموزش وفعالیت های تکواندو خورده است.

6-660x330

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم در حال حاضر بیش از 80 کلاس آموزشی مرتبط با تکواندو تعطیل شده است وبخشی از مربیان ما به دلیل نبود منابع درآمدی مجبور به روی آوردن به مشاغل دیگر از جمله کار کردن در آژانس شده اند.

نوذری با گلایه از اینکه در شرایط کنونی دچار آسیب های فراوانی خواهیم شد گفت: ادامه این روند تمام بستر وساختار ورزش به خصوص در رشته های مدال آور را دچار مشکل عدیده می کند و ما هرچه بیشتر در این تعطیلی و سکون بمانیم باید زمان بیشتری را صرف برگشت به زمان قبل کرونا کنیم.

رییس هیئت تکواندو استان البرز در این خصوص به ارائه آماری پرداخت و گفت: سال قبل در بازه 4 ماهه اول سال 98 750 ورودی جدید به رشته تکواندو در این استان داشتیم اما این آمار در سال جاری و در 4 ماهه اول به 49 نفر تقلیل یافته و همین افت شدید به خوبی گواه شرایط  اسف بار موجود است.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم با برگزاری مسابقات مختلف به شکل آنلاین فضای رقابتی را در میان برخی ورزشکاران حفظ کنیم گفت: رویدادهای بسیاری در سطح ملی وبین المللی در ماه های اخیربه شکل آنلاین برگزار شده اما واقعیت آن است که اثربخشی خیلی بالایی ندارد و باید برای فعالیت فیزیکی تکواندوکاران فکری عاجل کرد.

وی با اشاره به اینکه از نگاه دولت مربیگری ورزشی هنوز یک شغل محسوب نمی شود گفت: به همین علت در تصمیم گیری ها شرایط ورزش به گونه ای رقم می خورد که بیشترین آسیب را متوجه فعالان آن می کند و جای تاسف اینکه در موضوع کرونا و محدودیت های مربوط به آن بیشترین لطمه متوجه ورزش شده است.

رییس هیئت تکواندو استان با اشاره به برخی اتفاقات آزاردهنده گفت: مطلع شده ایم که باشگاه یکی از مربیان فعال ما در حین برگزاری کلاس آنلاین آموزشی اخطاریه پلمپ می گیرد در حالی در مقابل همان باشگاه قلیانسرا با فراغ بال مشغول فعالیت است و کسی برخوردی با آن ندارد و قطعا اگر این نوع رفتارها ادامه دار باشد دلسوزان ورزش دلسرد می شوند و دیگر آنها را در آینده در کنارخود نخواهیم داشت.

این مسئول ورزشی خواستار چاره اندیشی در خصوص فعالیت های ورزشی به خصوص در خصوص رشته هایی چون تکواندو شد و گفت: بسیاری از کشورها فعالیت های خود را با رعایت پروتکل ها آغاز کرده اند و ما نیز می توانیم با تدوین دستور العمل های لازم این شرایط را در کشورمان مهیا کنیم تا ورزش بیش از این آسیب نبیند.

وی گفت: حال ورزش به خصوص رشته های سالنی خوب نیست و انتظار می رود مسئولان امر تا دیر نشده به داد آن برسند و کمک کنند تا ورزش کشور دچار یک عقب ماندگی تاریخی نشود.

متولی تکواندو البرز ادامه داد امسال نیز با تلاش ستودنی اساتید و تکواندوکاران استان توانستیم  هشت بار سکوهای قهرمانی کشور را از آن خود کنیم که ماحصل آن کسب ۲۷ مدال طلا،۲۳ نقره و ۲۷ برنز بود

نوذری در بخش پایانی صحبت های خود به ارائه گزارشی از اهم فعالیت ها و موفقیت های سال گذشته این هیئت ورزشی پرداخت و گفت: خوشبختانه استان البرز در سال جاری نیز همانند ادوار گذشته نمایندگان زیادی در اردوی های تیم ملی داشت و موفق  به کسب عناوین و مدال های رنگارنگی در آوردگاه های جهانی، آسیایی و بین المللی شد که ماحصل آن کسب ۱۱ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۰ برنز بود.

وی ادامه داد: در این میان باید اشاره ای به حضور ۱۰ مربی مجرب البرزی به عنوان مربی ملی در سال ۹۸ داشت که تعداد قابل ملاحظه ای از مربیان ملی را بخود اختصاص داده است.

رئیس هیات تکواندو استان البرز گفت: این هیات علاوه بر برگزاری مسابقات آزاد،انتخابی،مناسبتی،لیگ ها و کلاس های مربیگری، داوری و آزمون ها میزبانی دومین دوره المپیاد کشوری نونهالان ردر بخش بانوان،آزمون دان سه و چهار کشوری آقایان و هماهنگی سالیانه داوران پومسه کشور در دو بخش آقایان و بانوان را نیز عهده دار بود.

نوذری با بیان این مطلب که تعداد اعضاء خانوداه تکواندو استان بیش از ۵۱ هزار نفر است ادامه داد: ۵۶۸ مربی رسمی مسئولیت هدایت، رشد و پرورش تعداد مشروحه را بر عهده دارند که این مهم در ۲۹۳ باشگاه رسمی در سطح استان اجرایی می شود.

وی همچنین با اشاره به برتری نسبی عملکرد بانوان در سال ۹۸ گفت:کسب مدال نقره مسابقات جهانی از سوی جوان خوش آتیه البرزی مهلا مومن زاده در اوایل سال ۹۸ برای دومین بار در تاریخ تکواندو بانوان کشور،کسب عنوان قهرمانی بلامنازع تیم منتخب جوانان و بزرگسالان البرز در رقابتهای قهرمانی کشور با هشت فینالیست به عنوان رکورد بی سابقه این رقابتها،کسب دو سهمیه المپیک( تیمی) ،حضور ۵ مربی ملی  در اردوهای ملی و کسب مدال های متعدد،کسب عنوان فنی ترین بازیکن از سوی ساناز عباس پور در رقابتهای قهرمانی نونهالان  جهان گوشه ای از کسب افتخارات بانوان توانمند البرزی میباشد که حائز اهمیت و توجه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۴۶ تیم از استان البرز نیز در رقابتهای لیگ کشور در قالب تیم های پومسه و کیوروگی به عنوان نماینده البرز در رده های سنی مختلف حضور داشتندو برخی نیز حائز مقام های برتر شدند.

نظر شما