همزمان با سالروز تاسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

از ۱۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۳:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۱۱۲
از ۱۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد
همزمان با سالروز تاسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از ۱۰ عنوان کتاب این حوزه فرهنگی در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش برنا،علی واحد ،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل روز چهارشنبه در آیین رونمایی از این کتاب‌ها گفت: کتاب "ب مثل بابا ، ع مثل عشق" به نویسندگی فرانک انصاری ، کتاب "پرواز با خورشید" به نویسندگی صغری جوادی ، کتاب پنج جلدی "حس پروانگی" به نویسندگی اعظم شریف ، "مرواریدها" به نویسندگی توران قربانی صادق ، "موقعیت ستاره ها" به نویسندگی شاهد مجتهدزاده ، "میان گریه می‌خندم" به نویسندگی مهنار نورالله‌زاده و "خط هشت" علیرضا حسن زاده کتاب‌هایی است که امروز از آنها رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها با محتوی زندگینامه و خاطرات شهدا، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تولید و چاپ شده است، افزود: یکی از وظایف اصلی و خطیر ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صبر و استقامت در جامعه است و همه باید با برنامه‌های اساسی و راهبردی ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

او با اشاره به اینکه هر سال ۵۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل چاپ و رونمایی می‌شود، بیان‌کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته علاوه بر ۵۰ عنوان کتاب از ۱۰ کتاب صوتی نیز در استان رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تشکیل گروه‌هایی نقش تمامی شهرستان‌های استان در دفاع مقدس به صورت مجزا جمع‌آوری و چاپ خواهد شد، اظهارداشت: اجرای این طرح در سه شهرستان به پایان رسیده و در مابقی شهرستان‌ها نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد. 

واحد از گردآوری خاطرات مادران شهدای استان در قالب طرح معینه خبر داد و اضافه‌کرد: در این طرح گروه‌هایی متشکل از بانوان نویسنده و پژوهشگر با تمامی مادران و همسران شهدا دیدار کرده و با انجام مصاحبه‌هایی این دیدارها ثبت و در قالب کتاب‌هایی منتشر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه‌داد: از سه هزار و ۴۰۰ شهید استان، مادر حدود هزار و ۳۰۰ شهید در حال حاضر در قید حیات و از ۳۵ هزار رزمنده استان هم حدود ۲۴ هزار نفر از آنها در قید حیات هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز