رئیس شورای اسلامی شهر فردیس:

فرایند انتخاب شهردار کاملا قانونی است/ انتخاب سعیدی سیرایی عمل به گام دوم انقلاب بود

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۶:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۰۱۴۲
فرایند انتخاب شهردار کاملا قانونی است/ انتخاب سعیدی سیرایی عمل به گام دوم انقلاب بود
رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص فرایند انتخاب شهردار جدید گفت: انتخاب شهردار کاملا قانونی بوده و پیش از این نه تنها بررسی های لازم را انجام داده ایم بلکه استعلام های مورد نیاز را نیز دریافت کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سید حسن افتخاریان در خصوص برخی حواشی ایجاد شده در خصوص فرایند انتخاب مصطفی سعیدی به عنوان شهردار فردیس اظهار کرد: طبق قانون و برنامه ششم توسعه خانواده شهدا دارای یک مدرک تحصیلی بالاتر هستند و انتخاب آقای سعیدی سیرایی از این حیث به هیچ عنوان مغایر قانون نبوده و ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه هریک از کاندیداها با رعایت عدالت برنامه های خود را ارائه دادند و شورا آن ها را بررسی کرد گفت: متأسفانه در چند مرحله تا به رأی گیری می رسیدیم چندتن از اعضا جلسه را ترک می کردند که همین موضوع فرایند انتخاب شهردار را طولانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس اظهار کرد: تمامی مراحل قانونی و استعلام های لازم را از فرمانداری و قائم مقام وزیر کشور اخذ کرده ایم و شهردار فردیس به صورت کاملا قانونی انتخاب شد لذا مقرر شده تا صبح روز پنجشنبه مصوبه شورای اسلامی شهر نیز تقدیم وزارت کشور شود.

افتخاریان در خصوص احتمال یا عدم احتمال رد شدن مصوبه شورای شهر فردیس توسط وزارت کشور خاطرنشان کرد: تأکید می کنم که این انتخاب قانونی بوده و موارد و شبهات مطرح شده شامل حال سعیدی سیرایی نمی شود این در حالی است که اگر بخواهیم درصدی را برای رد شدن این انتخاب در نظر بگیریم بازهم شورا طبق قانون حق پیگیری و اصرار بر انتخاب خود را خواهد داشت.

وی ضمن تکذیب ادعای برخی اعضای شورا مبنی بر اینکه انتخاب با حضور کمتر از دو سوم اعضا انجام شده است گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و طبق مستندات هر 9 عضو شورا در جلسه حضور داشتند و حتی آقای احمدوند بعد از اینکه آقای قاسمی برگه رأی خود را درون صندوق انداخت دقایقی سخنرانی کرد و بعد از اتمام این مراحل 4 تن از اعضا تصمیم به ترک جلسه گرفتند که طبق قانون این موضوع اخلالی در روند جلسه اعمال نمی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه نباید مردم را بازیچه اهداف خود کنیم گفت: مردم ما را انتخاب کرده اند تا شاهد پیشرفت شهر خود باشند نه اینکه با ترک جلسه و کارشکنی های مداوم اعتماد را از آن ها سلب کنیم لذا این نوید را می دهیم تا از این پس با شهردار توانمند خود در مسیر توسعه شهری گام برداریم.

افتخاریان ضمن امیدواری در خصوص انتخاب سعیدی سیرایی اظهار کرد: انتخاب ایشان عمل به گام دوم انقلاب بود و امیدواریم این مدیر انقلابی و جوان در تعامل با اعضای شورا بتواند برای مردم فردیس مفید واقع شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از کسانی که با دخالت نکردن و عدم اعمال نفوذ در شورا اعضا را تشویق به قانون مداری کرده اند گفت: از نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز، دادستان و مدیرکل دادگستری استان البرز، امام جمعه و دادستان فهیم شهر فردیس نهایت قدردانی را دارم که با حمایت های خود همواره مصالح عمومی را خواستار هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز