سرپرست انجمن گورش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

فعال کردن گورش در تمامی استان ها / تلاش برای پرورش داور و مربی تخصصی این رشته

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۷:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۰۲۱۷
فعال کردن گورش در تمامی استان ها / تلاش برای پرورش داور و مربی تخصصی این رشته
سرپرست انجمن گورش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش داریم گورش را در سراسر کشور بسط دهیم و و تعداد داوران و مربی های تخصصی این رشته را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رضا محمدخانی سرپرست انجمن گورش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با برنا اظهار کرد: کشتی گورش یا ترکمن گورش رشته ویژه ترکمن ها می باشد و جزو فرهنگ این قوم اصیل است.

وی افزود: سال گذشته مسابقات بین المللی کشتی گورش با نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد که ایران توانست در این مسابقات مقام دوم را کسب نماید.

وی ضمن تاکید بر اینکه  گسترش کشتی گورش از وظایف ذاتی این رشته می باشد تصریح کرد: با توجه به اینکه انجمن گورش در سایر استان ها فعال نیست در نظر داریم تمامی کمیته های استانی گورش را در استان ها شکل دهیم.

وی افزود: علاوه بر گلستان که در این رشته فعال است استان های خراسان شمالی، سمنان ، مازندران و چند استان دیگر نیز نماینده فعال داشتند اما ما تلاش داریم این رشته را در سراسر کشور بسط دهیم.

وی افزود: در نظر داریم در هر شهرستان یک کلاس تخصصی گورش را برگزار کنیم و تعداد داوران و مربی های تخصصی این رشته را افزایش دهیم.

محمدخانی بیان داشت: در سال گذشته اولین دوره تخصصی کلاس داوری و مربیگری درجه 3 رشته گورش را در گلستان برگزار کردیم که در حال حاضر 50 داور و مربی در گلستان و استان های همجوار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار گلستان سال گذشته قول میزبانی مسابقات آسیایی گورش را در دهه فجر در استان گلستان داد اما با توجه به شرایط کرونایی بعید است امکان برگزاری وجود داشته باشد با این حال تلاش خواهیم کرد با همکاری استاندار گلستان و مدیر کل ورزش و جوانان استان میزبانی مسابقات گورش را در گلستان به صورت پایلوت داشته باشیم.

رضا محمدخانی سرپرست انجمن گورش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در پایان اشاره کرد: سال گذشته در مسابقات بین المللی 70 درصد ورزشکاران حاضر در مسابقات گلستانی بودند و این موضوع نشان دهتده توانایی و ظرفیت بالای گلستان در کشتی گورش می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز