سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خبر داد:

بهره برداری از پروژه دهکده گیاهان دارویی در گالیکش

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۸:۴۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۰۵۸۰
بهره برداری از پروژه دهکده گیاهان دارویی در گالیکش
سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: بهره برداری از پروژه دهکده گیاهان دارویی در گالیکش به جهاد دانشگاهی واگذار شده است که ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این دهکده دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدعزیز موسوی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: به خدمات جهاد دانشگاهی در بخش پزشکی، نفتی، فنی و مهندسی و دیگر بخش های علمی خصوصا بعد از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی این است که توانسته با بکارگیری ابزار علم، تحقیق و پژوهش بسیاری از گره ها را باز کند.

وی تصریح کرد: در عرصه آموزش ۷۰۰ عنوان دوره کوتاه مدت تخصصی و مهارتی با ماهیت اشتغال زایی و کارآفرینی در جهاد دانشگاهی تعریف شده که فعال کردن ۱۰ درصد این دوره ها در استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی گفت: بهره برداری از پروژه دهکده گیاهان دارویی در گالیکش به جهاد دانشگاهی واگذار شده است که ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این دهکده دنبال می شود.

وی افزود: این دهکده می تواند به عنوان یک بارانداز محصولات کشاورزان باشد تا از این طریق صادرات گیاهان دارویی نیز دنبال شود.

موسوی تاکید کرد: در این پروژه به صورت مستقیم ۳۰ نفر و به صورت غیر مستقیم ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی دفتر نمایندگی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در گلستان هستیم، گفت: با این کار شرایط ویژه ای در عرصه گیاهان دارویی قابل کشت در سطح استان بوجود می آید.

موسوی با اشاره به ارزش گذاری اسانس گیاهان دارویی در سطح استان، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی گلستان آزمایشگاهی را بر پایه گیاه، آب و خاک تاسیس کرد و در آن اسانس های گیاهان دارویی این منطقه را مورد ارزیابی و آنالیز قرار داد. بر پایه این آزمایشات با سند علمی نشان داده شد که اسانس استان گلستان خواص دارویی دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز