مدیر کل میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد:

ایجاد مشوق برای بخش خصوصی/ در نظر گرفتن تسهیلات توسط میراث فرهنگی برای سرمایه گذاران

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۰:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۱۳۰۱
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: با توجه به مشوق هایی نظیر در نظر گرفتن تسهیلات با نرخ سود 4 درصد توسط میراث فرهنگی، بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در احیای بافت قدیمی گرگان پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص انتقاد به تعامل کم شهرداری و شورای شهر با میراث فرهنگی اظهار کرد: بافت تاریخی گرگان نخستین بافت ثبت شده کشور میباشد و از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است اما تعامل شهرداری و میراث فرهنگی تنها مختص به بافت نیست و در ابعاد دیگر گردشگری و صنایع دستی نیز قابل تعامل و هم افزایی است.

وی افزود: برای ایجاد یک نقشه راه و همچنین مبنا فعالیت ها در بافت تاریخی گرگان تفاهم نامه ایی با شهرداری گرگان در حال تدوین است تا این ظرفیت بالقوه شهر گرگان که در سنوات گذشته مقفول مانده بود و در سال های اخیر به آن پرداخته شده است در زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذار استفاده شود.

وی یادآور شد : با توجه به مشوق هایی نظیر در نظر گرفتن تسهیلات با نرخ سود 4 درصد توسط میراث فرهنگی، بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در احیای بافت قدیمی گرگان پیدا کرده است.

تجری گفت: در حال حاضر 9 بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و همت میراث فرهنگی در حال مرمت و بخشی از آنها در حال اتمام هستند.

وی افزود: در صورتی که منتظر اعتبارات دولتی می ماندیم مرمت، احیا و تجهیز بناهای تاریخی سالها به طول می انجامید اما امیدواریم در سال 1399و 1400 شاهد بهره برداری از این فضاها با کاربری گردشگری باشیم.

تجری تاکید کرد: در هر فعالیتی که شهرداری گرگان رویکرد گردشگری داشته باشد میراث فرهنگی نیز همکاری و تعامل خواهد داشت.

وی در خصوص همکاری میراث فرهنگی با شهرداری گرگان در احداث شهر بازی اظهار کرد: شهر بازی به عنوان یکی از رسته های گردشگری می باشد و میراث فرهنگی در تسهیل و تسریع صدور مجوز ها نهایت همکاری را با شهر بازی داشت.

وی افزود: به لحاظ اعتباری برای ساخت شهر بازی هنوز درخواستی از سوی شهرداری نداشته ایم اما در صورتی که این درخواست وجود داشته باشد میراث فرهنگی با این پروژه همکاری خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز