عدم استفاده از ماسک در شهرستان سقز فاجعه بار است

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۳:۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۱۴۵۳
عدم استفاده از ماسک در شهرستان سقز فاجعه بار است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه شهروندان سقزی بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و این مسله نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر ابراهیم قادری اظهار کرد: درحالی که شهرستان سقز جزو اولین شهرستان‌های درگیر بیماری کووید-۱۹ در کشور و استان کردستان بود، هنوز تعداد بستری بیماران در بیمارستان ‌متغیر بوده و در برخی از هفته ها افزایش دارد و به کرات موج‌هایی از بیماری ایجاد می‌شود.

وی افزود: این افزایش و کاهش  مبتلایان به کرونا می‌تواند ناشی از عدم رعایت استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی و برگزاری مهمانی ها و دورهمی ها در این شهرستان باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

دکتر قادری تصریح کرد: متاسفانه مردم شهرستان سقز بیماری را جدی نگرفته اند و این مسله نگران کننده است.

 وی اذعان کرد:  بیماری کووید-۱۹ غیر از مرگ و میر، عوارضی هم دارد که در آینده این شهرستان را با مشکلات مرتبط با سلامت درگیر خواهد کرد، لذا در شرایط موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز