عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان:

خبرنگاران گلستانی بزرگتر و دلسوز ندارند / ارشاد؛ متولی اما غافل است

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۱۷۵۶
خبرنگاران گلستانی بزرگتر و دلسوز ندارند / ارشاد؛ متولی اما غافل است
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آن طور که باید برای اهالی رسانه ارزش قائل نمیشود گفت: وقتی دستگاهی که متولی احقاق حق خبرنگاران است اهمیتی برای این قشر قائل نمیشود از دیگر دستگاه ها چه انتظاری می توان داشت؟

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی اصغر سلیمانی اظهارکرد: رسانه های استان متولی نداشته و جایگاه خاصی برای آن ها تعریف نشده است.

وی در مورد مشکلات خانه مطبوعات، افزود: کسانی می توانند برای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان دلسوز باشند که دو شغله نبوده، زیرا کسانی که از جای دیگری تأمین شوند نمی تواند دلسوز خبرنگاران باشند.

سلیمانی افزود: بیش از دو سال است که خانه مطبوعات استان شکل گرفته و مقرر شده بود که هر سال یک بار مدیریت عوض شود اما هیئت مدیره تمکین نمی‌کند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه خانه مطبوعات ثبت نشده اختلاف نظرهایی بین اعضا پیش آمده و روال قانونی جلسات به صورت منظم انجام نمی‌شود.

سلیمانی گفت: در بحران‌هایی مانند کرونا و بسیاری از مسائل دیگر می‌توانستیم اقدامات خوبی برای خبرنگاران استان انجام دهیم اما به دلیل عدم هماهنگی و نداشتن جلسات این امر امکان‌پذیر نشد.

وی تصریح کرد: هیئت مدیره خانه مطبوعات باید مجمع برگزار کرده و گزارش عملکرد خود را ارائه کنند اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد.

سلیمانی تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای خبرنگاران آماده نیست و همین امر سبب می‌شود که رسانه‌های استان نتوانند رشد کنند.

این فعال رسانه ای گلستان گفت: خانه مطبوعات استان توانمند نبوده و نتوانسته پشتوانه مالی و یا حمایت های خاص دیگر برای خبرنگاران ایجاد کند و زمانی که جایگاه خبرنگاران درست نشده، مشکلات آن ها هم برطرف نخواهد شد.

وی تأکید کرد: ابتدا باید جایگاه خبرنگار ثبت و مستحکم شود تا سایر ارگان‌ها و نهادها و مدیران برای آنها ارزش و احترام قائل شوند.

سلیمانی افزود: خبرنگاران در سیل و برف و باران و در همه جا حضور یافته اما کسی برای آن‌ها هزینه ای نمی کند و خانه مطبوعات هم در این زمینه هیچ تاثیری نداشته است.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات باید از افراد کارآمد شکل بگیرد تا با بررسی ها و نشست های تخصصی و مطالبه‌گری بتواند حقوق خبرنگاران را برگرداند.

سلیمانی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه خبری استان نداشتن سواد رسانه‌ای است که باید آموزش‌های مکرر و دوره ای برای خبرنگاران هر چند ماه یکبار برگزار شود.

وی افزود: پراکندگی خاصی در بین اعضای هیئت مدیره وجود دارد و نمی‌توان رغبت کرد که بگوییم ما عضو خانه مطبوعات هستیم.

سلیمانی با توضیح این که تا زمانی که خانه مطبوعات ثبت نشده کار قانونی هم نمی‌توان انجام داد، اظهارکرد: خبرنگاران و رسانه‌ها همواره برای حق ستانی محرومان و قشر ضعیف سر و صدا کرده اما نمی توانند حق خود را بگیرند.

سلیمانی با بیان این که رسانه ها قارچ‌گونه رشد کرده و هیچگونه ارزیابی هم نمی شوند، عنوان کرد: به دلیل این که رسانه های گلستان پیرغلام ندارند نمی توانند جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید شرایطی فراهم شود که هر کسی نتواند صاحب نشریه و رسانه شود و یکی از مولفه های اصلی آن باید داشتن عقبه رسانه‌ای باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آن طور که باید برای اهالی رسانه ارزش قائل نمیشود افزود: وقتی دستگاهی که متولی احقاق حق خبرنگاران است اهمیتی برای این قشر قائل نمیشود از دیگر دستگاه ها چه انتظاری می توان داشت؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز