استاندار اردبیل:

زمین های پایاب سد عمارت و احمد بیگلو زیر کشت می رود

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۴:۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۱۹۷۹
زمین های پایاب سد عمارت و احمد بیگلو زیر کشت می رود
استاندار اردبیل گفت: با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه پایاب سد عمارت و احمد بیگلو، در سال زراعی پیش رو این پروژه به زیر کشت می رود.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو اظهار کرد: در جلسه مشترک با معاونان  وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، کار فیزیکی این پروژه تا 100 درصد تکمیل شود.

وی بیان کرد: با آغاز عملیات این پروژه گام بزرگی در ایجاد اشتغال و امنیت غذایی و افزودن بر سبد تولیدات استان گام بزرگی تلقی می‌شود.

 استاندار اردبیل تصریح کرد: پایاب سدهای عمارت و احمد بیگلو در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و از سنوات گذشته کارهای فیزیکی آن شروع شده و به لحاظ کمبود اعتبار لازم  دچار رکود نسبی بود.

بهنام جو با اشاره به استفاده از ارقام مقاوم برای حل بحران سرمازدگی در فصل بهار در باغات استان اظهارکرد: حوادثی مانند باران‌های سیل‌آسا، تگرگ و سرمازدگی  در باغات مشکین‌شهر، خلخال، کوثر و گرمی رخ می دهد که مقرر شد برای جایگزینی و اصلاح باغات  تا ۵ سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی گفت:  اقداماتی چون استفاده از پیوند و احداث باغ مادری با گردوهایی با پایه‌های دیربرگ‌ده و گریزان از دیر رس بهاره برای عبور از سرمازدگی بهاره در دستور کار قرار گرفته و سازمان جهاد کشاورزی استان هم به بخش سرشاخه کاری ورود پیدا کرده است.

وی افزود: با رایزنی به حوزه باغداری و کشاورزی،مقرر شد، تسهیلات مالی و کمک به باغداران در این خصوص اختصاص داده شود.

استاندار اردبیل از اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی برای انجام مطالعات تفصیلی و دقیق برای سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار ملی و زراعی شهرستان خلخال خبر داد.

 وی افزود: کار سپاری آن به مهندسین مشاور دارای تراز و رتبه ارجاع داده شده و این پروژه بزرگ تا ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

بهنام جو تصریح کرد: با ورود این پروژه به کار اجرایی و عملیاتی، از نظر اقتصادی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و انباشت تولید در سبد استان گام مهمی محسوب می‌شود.

بهنام جو به وضعیت آبیاری کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل جایگاه خود را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ارتقا داده و جایگاه ممتاز کشوری را 3 سال پیاپی در جذب اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: استان اردبیل در 3 سال اخیر با اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری و وزارت جهاد کشاورزی، بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور را با مساحت 100 هزار و ۶۰۰ هکتار در شمال این استان در دست اجرا دارد.

بهنام جو تصریح کرد: همچنین بیش از ۸ شهرک کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌ای را که در ۱۲ سال اخیر راکد بود، طی این 3 سال به تولید و ساخت سازه رسانده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومانی از محل منابع استانی برای پیشبرد پروژه‌های شهرک کشاورزی و مجتمع گلخانه‌ای در این استان عنوان کرد: در جلسه با معاونین وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد این وزارتخانه نیز همین مبلغ را از محل منابع ملی برای ادامه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان اختصاص دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز