رسانه‌ها در ارتقای امنیت اجتماعی همراه پلیس هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۵:۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۱۹۸۹
رسانه‌ها در ارتقای امنیت اجتماعی همراه پلیس هستند
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه سرعت، صحت و دقت رسالت اصلی رسانه‌هاست، گفت: خبرنگاران و اهالی خبر و رسانه در ایجاد و ارتقای امنیت اجتماعی همراه پلیس هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار علی آزادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه ها در جهت آگاهی مردم و بصیرت افزایی و ترسیم راه بسیار خوب عمل کرده و افتخار داریم به عنوان یک نهاد انقلابی انتقادات اهالی رسانه را شنوا هستیم.

وی اضافه کرد: خبرنگاری ترکیبی از عشق و هنر است و رسالت شما در زمینه سرعت دقت و صحت بوده که این سه شاخص تاثیر گذاری در ارتقای  امنیت اجتماعی در حوزه انتظامی برداشته شود.

۷۲۸ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد 

فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با ماد مخدر استان در از ابتدا امسال تا ۱۵ مرداد موفق شدند ۷۲۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده‌اند که که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

سردار آزادی یادآور شد: همچنین در سه هفته گذشته پس از آغاز مجدد طرح جمع آوری معتادان متجاهر تا کنون ۱۶۸ نفر از این افراد جمع آوری شده است.

کشفیات جرایم فضایی مجازی در کردستان ۲۳ درصد رشد یافت 

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه کشفیات جرایم فضایی مجازی استان در این مدت ۲۳ درصد افزایش یافته است گفت: کارشناسان این پلیس موفق شدند ۹۰ درصد این جرایم را کشف می‌کنند.

وی افزود: ۵۸ درصد جرایم روی داده فضای مجازی این استان مربوط به جرایم مالی و ۲۳ درصد اخلاقی است که این روند در چند سال گذشته برعکس بود.

۷۶ میلیارد تومان کالا قاچاق در کردستان کشف شد

سردار آزادی گفت: ماموران انتظامی این استان با همکاری پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی توانستند ۷۶ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت جرایم نزاع از ۲۱ مورد سال قبل به ۶۳ مورد رسیده است اضافه کرد: در وقوع قتل نیز در این مدت با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده ایم. 

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه در این مدت وقوع جرایم سرقت استان افزایش داشته است یادآور شد: اما کشفیات این جرم ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته به طوری که ۸۴ درصد از جرایم منجر به کشف شده و سنندج با 50 درصد بیشترین فراوانی وقوع سرقت در استان را دارد.

بیش از ۳ میلیارد تومان کالای بهداشتی احتکار شده کشف شد

وی گفت ماموران انتظامی این استان در راستی وظایف محوله خود از جانب ستاد ملی کرونا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انواع کالاهای بهداشتی پیشگیری از ابتلا به شیوع ویروس کرونا کشف کرده اند.

سردار آزادی یاد آور شد: تلاش ها برای پیشگیری از محتکران  و متخلفان این عرصه وجود دارد و انتظار می رود مردم نیز در صورت مشاهد این جرایم پلیس را در جریان قرار دهند.

پلیس در برگزاری مراسم محرم کنار ستاد مبارزه با کرونا است 

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسمات محرم اظهار داشت: بدون شک تامین امنیت این مراسمات بر عهده پلیس است اما در سال جاری تمامی اقدامات بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی گفت: در این بحث امنیت مردم اولویت بر همه چیز است و اگر خلاف دستورالعمل های ابلاعی کاری صوورت کیرد برابر مقذرات عمل خواهیم کرد.

کردستان جز استان های آخر وقوع جرایم است

سردار آزادی با بیان اینکه کردستان ۲‌.۱ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و در رتبه ۱۷ کشور قرار گرفته است گفت: اما در وقوع جرایم در سه استان آخر کشور قرار دارد.

وی افزود:  با وجود اینکه آسیب‌های  بیکاری و طلاق زیادی در این استان وجود دارد اما فرهنگ تعامل گرای مردم کردستان بین هم منجر شده ور رتبه های پایین جرایم قرار بگیرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه گفت: رسانه‌ها بخش جدایی ناپذیر جامعه و مردم هستند و با توجه به رسالت ارتباطی خود می توانند نقش تعیین کننده ای را ایفا کنند.

سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان افزود: نیروی انتظامی، رسانه ها را به عنوان پل ارتباطی خود با مردم می‌داند که بازویی محکم در جلب اعتماد افکار عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه دو مقوله احساس امنیت و امنیت از ابزارهای مهم توسعه یافتی در جامعه است، اضافه کرد: انتظار داریم رسانه ها در ارتباط پلیس و مردم با تهیه اخبار به امید آفرینی و امید بخشی همانند گذشته توجه ویژه‌ به آرامش و امنیت جامعه داشته باشند.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز