جانشین رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد:

عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۸:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۲۲۸۸
عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان
جانشین رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: مراسم عزاداری ماههای محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسن جعفری در حاشیه برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی افزود: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد برگزاری مراسم عزاداری ماههای محرم و صفر به منظور تعادل‌بخشی میان حفظ سلامت مردم و نیز برگزاری مطلوب مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) با دستورالعمل‌ها و ضوابط اعلامی مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس کارگروه مراسم عزاداری از امروز به مسوولیت و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد، ادامه داد: قرار شد برگزاری مراسم توسط این کارگروه رصد، مجوزهای مربوطه صادر و نظارت بر مساجد، تکایا و هیات مذهبی انجام شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نکته بسیار مهم در این خصوص ضرورت برگزاری تمامی مراسم در فضای باز، تجمعات به صورت حداقلی و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: سقف زمانی برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت و استفاده از طبل و سنج و سایر علایم عزاداری ممنوع است.

جعفری با بیان اینکه پیاده‌روی هیات‌های مذهبی منتفی است و استفاده مستمر عزاداران از ماسک اجباری است، ادامه داد: حضور هیاتهای عزاداری در حرم مطهر رضوی ممنوع است و هیاتهای مذهبی در این ایام نباید در قالب هیات به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) بروند.

وی در زمینه نذورات ایام عزاداری نیز گفت: در درجه اول هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری ممنوع است و پس از آن پخش نذورات صرفا در قالب مواد غذایی خشک و خام باید توزیع شود بنابراین هرگونه طبخ ممنوع است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: طبخ نذورات تحت نظارت بهداشتی و در مناطقی که شاهد تجمع نباشیم با رعایت پروتکلهای بهداشتی بلامانع است.

وی ادامه داد: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع است.

جعفری در خصوص ضمانت اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی به هیاتهای مذهبی نیز گفت: با هیاتهای مذهبی متخلف در سه مرحله شامل صدور تذکر کتبی به مسوولان و هیات امنا، قطع ارائه خدمات عمومی به هیات و لغو مجوز ۶ ماهه هیات مذهبی و معرفی مسوول هیات به مرجع قضایی جهت برخورد مقتضی انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز