علی رغم شیوع کرونا ویروس؛

فعالیت های گروه جهادی غدیر همچنان ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۹:۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۵
فعالیت های گروه جهادی غدیر همچنان ادامه دارد
در پیش شیوع کرونا ویروس در سطح جهان و قرار گرفتن شهر مشهد در ردیف شهرهای قرمز؛ فعالیت های فرهنگی و خیریه گروه جهادی غدیر که با پتانسیل دانشجویی اداره می شود تعطیل نشده و با سرعت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این گروه دانشجویی در دو فضای مجازی و حقیقی برای بزرگداشت عید غدیر خم فعالیت های متفاوتی را انجام دادند به صورتیکه برای عملیات و فعالیت های خود از کلید واژه های معنا دار استفاده کردند.

واژه، تاکسیرانی (تا،کسی بیاید)، نسخه (پزشکان محب اهل البیت علیهم السلام)، تقدیر از خبرنگاران (پیام رسانان غدیر)، نبض(عیادت از بیماران)، جشن حضور (مخصوص فارغ التحصیلان دبیرستانها)، کارناوال شادی غدیر(جشن سیار)،وارث(تکریم و تقدیر از خانواده شهدای سادات) و جشن ها و مسابقه فضای مجازی دوپامین از جمله فعالیت های این گروه جهادی می باشد.

اولین پروژه در حال انجام پروژه واژه هست که در زمینه سخنوری و سخنرانی با موضوع غدیر در حال اجراست و یک مسابقه نیز در پایان دوره صورت می گیرد، در این دوره اساتید مجرب در زمینه ی بیان و غدیر آموزش های بروزی را به دانشجویان می دهند که منتخبین این کارگاه و مسابقه در فعالیت های جهادی در زمینه های مختلف در طول سال ۹۹ فعالیت خواهند کرد بازه کارگاه ۱۴ الی ۱۸ مردادماه انجام شد و حدود ۳۰ استعداد ناب در زمینه شناسایی شده اند.

پروژه تاکسی بیاید یا تا،کسی بیاید نیز از دیگر پروژه های فعال بود که  ۳۵ دکه تاکسیرانی به نام مقدس امیرالمومنین علی علیه السلام تزئین شد و ۳۰۰ پرچم برای  خودروها  و  تاکسی ها در شهر سرخس ارسال شد، در ضمن حدود ۴۰۵۰ پرچم تقدیم فرهنگ یار تاکسی رانی شد تا بین  تاکسی ران ها در شهر مشهد پخش شود و نزدیک به ۱۱۰ تاکسی با استیکر های بسیار زیبا در کنار حرم امام رضا علیه السلام آذین بندی گردید.

پروژه نسخه، در طرح بزرگ پزشکان محب اهل البیت با تهیه المان های زیبا و تقدیم آن به بیماران خود ، و با گفتگوی صمیمانه با ای عزیزان باعث می شوند که امید در دل این عزیزان و همراهانشان بیش از پیش بیشتر شود که هم باعث بهبودی سریعتر و هم محبت بیشتر بیماران به اهل بیت علیهم السلام می شوند، در این طرح حدود ۱۴۵۰ المان و نبات متبرکه آستان قدس رضوی تقدیم بیماران می گردد.

تقدیر از خبرنگاران شهر مشهد، در این پروژه از ۳۰ خبرنگار دغدغه مند حوزه فرهنگی و اجتماعی با هادا لوح و تندیس و کتابچه خطبه غدیر تقدیر و تشکر صورت گرفت.

یکی از زیباترین فعالیت های گروه جهادی غدیر که به مدت ۵ سال است که در حال انجام می باشد پروژه نبض یا همان عیادت از بیماران هست که امسال هم با وجود بیماری کرونا این طرح با رعایت تمام پروتکل های به بهداشتی در حال انجام است و مخصوص از کادر درمان و تزیین فضای بیمارستان صورت می پذیرد ،اتفاق ویژه ایی که در این طرح افتاده است اینست که این حرکت ارزشمند در شهرهای دیگر ایران  توسط گروه های جهادی دانشجویی دیگر و با مشاوره و حمایت های گروه جهادی غدیر جریان سازی شده است، بازه اجرایی این طرح از یکشنبه ۱۹ مرداد تا ۲۱ مرداد ماه در بیمارستان های مختلف مشهد صورت می پذیرد.

جشن فارغ‌التحصیلان (حضور)، برای فارغ‌التحصیلان دوره دبیرستان که تازه وارد به دانشگاه ها می شوند است، این جشن یک فضای صمیمانه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و با ارائه راهکارهای کاربردی جهت  آماده سازی لازم برای حضور دانش آموختگان جدید الورود به دانشگاه توضیح داده می شود.

کارناوال های غدیری، ۳ تریلی که آذین بندی شده اند به نام امیر غدیر در دو محور سرخس و تربت حیدریه به روستاهای اطراف می روند و با برگزاری جشن های سیار و اهدای هدایای به اهلی این روستا ها فضایی متفاوت را رقم می زنند.

پروژه بسیار مهم  وارث، با حضور اساتید دانشگاهی  و دانشجویان عزیز صورت می پذیرد در این اتفاق کم نظیر خدمت خانواده شهدا رفته و از این عزیزانی که فرزندانشان را در راه غدیر و انقلاب تقدیم کردند تقدیر و تشکر صورت می پذیرد، این طرح قبل از عید غدیر برای ۳۰ خانواده شهید مدافع حرم و سلامت و ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد و از 11مرداد 14 دیدار حضوری ۳ مراسم زیبا در محله ی یک خانواده شهید صورت می پذیرد.

جشن آنلاین و مسابقه دوپامین که در فضای مجازی مخصوص به دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی صورت می پذیرد و جشن پایانی آن در تاریخ ۲۳ مردادماه  در روز عید مباهله صورت خواهد پذیرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز