استاندارلرستان در برنامه لایو (زنده) :

دستگاههای اجرایی باید مطالبات خبرنگاران و نشریات را پرداخت کنند / آخرین تصمیمات برای ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک / اعتبارات مصوب شده سیل توسط دولت به استان پرداخت شده است

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۳:۵۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۲۵۰۷
دستگاههای اجرایی باید مطالبات خبرنگاران و نشریات را پرداخت کنند  /  آخرین تصمیمات برای ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک  /  اعتبارات  مصوب شده سیل توسط دولت به استان پرداخت شده است
سید موسی خادمی گفت: تمام منابع مربوط به سیل، جذب شده است و در زمینه اعتبارات مربوط به زیر ساخت ها ، کمبودمنابع داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با توجه به شرایط بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت و مصوبات ‌ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به اینکه امکان برگزاری نشست خبری به صورت حضوری امکانپذیر نیست،جلسه پرسش و پاسخ دکتر خادمی استاندار لرستان از طریق صفحه رسمی روابط عمومی استانداری لرستان به صورت لایو (زنده)، در فضای مجازی منتشر شد.

خادمی دراین  برنامه لایو (زنده) پرسش و پاسخ که  در بستر فضای مجازی   با طرح سوالاتی از خبرنگاران انجام پذیرفت در خصوص آخرین وضعیت کارخانه سیمان لرستان ،اظهار کرد: این پروژه بیش از ۲۰ سال است که شروع شده است و به دلیل مشکلاتی متوقف شده که عمده اختلافات آن مربوط به مشکلات بین سهامداران و بانک عامل و مسائل حقوقی است.

او با اشاره به اینکه تسهیلات ارزی و ریالی تبدیل به تجهیزات و ساخت و ساز شده، ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات حقوقی توسط قوه قضائیه و مسائل مربوط به محیط زیست این پروژه عملی شود.

خادمی در پاسخ به سوالی در زمینه پرداخت مطالبات خبرنگاران از دستگاه‌های اجرایی گفت: پرداخت مطالبات خبرنگاران نیازی به دستور ندارد و دستگاههای اجرایی باید مطالبات خبرنگاران و نشریات را پرداخت کنند.

او تصریح کرد:  اگر دستگاهی نسبت به این موضوع امتناع کرد از طریق روابط عمومی استانداری لرستان پیگیری نمایند.

 خادمی در خصوص آخرین تصمیمات برای ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک ،خاطر نشان کرد :بحث ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک، دستور مراجع قانونی و ذیصلاح را دارد و طبق آخرین هماهنگی‌های انجام شده با وزارت دفاع ، مجموعه سپاه و گردشگری مبلغ ۶۸ میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار داده شده تا نسبت به خرید زمین و ساخت آن اقدام نمایند.

اوبا اشاره به اینکه کار ساخت پادگان در فضائی خارج از شهر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد انجام شده، افزود: با توجه به اینکه بخشی از این مبلغ به صورت اوراق مشارکت تهیه شده و تاریخ نقد شدن آن مهر ماه ۹۹ می باشد، پس از معرفی پیمانکار و شخص ثالث مابقی مبلغ به حساب سپاه کشور واریز خواهد شد تا بتوانند کار را ادامه دهند و در این زمینه با توجه به افزایش قیمت‌ها کمک می کنیم تا ساختمان جدید را تکمیل کنند.

استاندار لرستان در خصوص سوالی در مورد عدم جذب اعتبارات سیل ۹۸ گفت:  تمام منابع مربوط به سیل، جذب شده است و در زمینه اعتبارات مربوط به زیر ساخت ها ، کمبودمنابع داریم.

خادمی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات مربوط به کمک های بلاعوض که لزوما باید در سامانه ثبت نام می شد ، ادامه داد : پس از پرداخت کامل به متقاضیان واجد الشرایط،به عنوان یک پول جاری که در حال برگشت بود با مجوز دکتر نوبخت به اعتبارات عمرانی تبدیل شده و در حوزه عمران شهری قرار گرفت.

استاندار لرستان تاکید کرد: آنچه که دولت به عنوان اعتبارات سیل مصوب کرده، به استان پرداخت شده است.

او بیان کرد: بین آنچه که ما نیاز داریم و آنچه که دولت به ما داده است فاصله وجود دارد و به این منظور در جلسه ویدئو کنفرانس ریاست محترم جمهور بخشی از مشکلات مطرح شد و دکتر روحانی قول مساعد داده اند و  قرار شد پس از ارائه گزارش بخشی از اعتبارات مربوط به خسارت های زیرساختی استان تامین شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز