پلمب ۳۸۲ باب قلیان‌سرا در کردستان

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۲:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۲۹۵۱
پلمب ۳۸۲ باب قلیان‌سرا در کردستان
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون یک هزار و ۱۹۲ مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان در استان انجام و طی آن ۳۸۲ قلیان‌سرا پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر ابراهیم قادری روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی ( شامل مدارس، سرویس های بهداشتی، پمپ های بنزین) و ۲۱ هزار و ۸۴۳ مورد بازدید از صنایع و کارگاه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ۹۴ هزار و ۸۹۱ مورد بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و طبخ و توزیع مواد غذایی در سطح استان انجام شده است.

 دکتر قادری با اشاره به گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پارک ها و سرویس بهداشتی اضافه کرد: تا کنون پنج هزارو ۵۲۷ مورد نظارت بر گندزدایی اماکن و معابر انجام شده است.

وی یادآور شد: ۱۴ هزار مورد بازرسی از کارگاه و کارخانجات، ۲۳ هزار و ۲۲۳ مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پنج هزار و ۶۸۰ مورد از اماکن عمومی ثبت نام شده در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات انجام شده در مدت زمان شیوع کرونا اعلام کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۱۱ مرکز ۱۶ ساعت و ۶ مرکز ۲۴ ساعته جهت غربالگری بیماری کووید ۱۹ فعالیت داشته‌اند، افزود: ۳۴ هزار و ۵۹۷ خدمت در مراکز خدمات کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) توسط پزشکان و مراقبین سلامت ارائه شده است.

 دکتر قادری همچنین به افزایش ۲۰ برابری ظرفیت آزمایش و نمونه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ۳۸ هزار عدد محیط های انتقال ویروس (VTM) در این مدت زمان در استان تهیه شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله اول توسط مراقبین سلامت غربالگری شده‌اند.

 دکتر قادری از پخش ۸۰ هزار پوستر و پمفلت آموزشی، شرکت ۲ هزار بهورز، مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی استان کردستان در این ایام خبر داد و افزود:غربالگری و پیگیری ۲۱۲ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به مدت ۷ تا ۱۴ روز در این ایام انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۹۲ مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان در استان صورت گرفته افزود: طی این بازدیدها ۳۸۲ قلیان سرا پلمپ شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به غربالگری یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله اول توسط مراقبین سلامت  افزود:غربالگری ۸۹.۰۷ درصد جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم انجام شده است.

وی افزود: تعداد نمونه های ارسال شده از استان به آزمایشگاه جهت بررسی بیماری کرونا، ۳۴ هزار و ۸۸۹ مورد بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز