استاندار قم :

عبور از وضعیت قرمز کرونایی در استان جز با همراهی مردم ممکن نیست

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۷:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۳۱۲۳
عبور از وضعیت قرمز کرونایی در استان جز با همراهی مردم ممکن نیست
استاندار قم بابیان این‌که تمام تصمیم‌ها برای مهار کرونا و عبور از شرایط قرمز، زمانی موفق است که با همراهی و همدلی مردم مواجه باشد گفت: از مردم تقاضا داریم برای سلامتی خود و دیگران از ترددهای غیرضروری اجتناب و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام سرمست روز چهارشنبه در حاشیه چهل و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر این‌که هر موقع رعایت بهداشتی مردم کمتر شده است با شرایط بحرانی مواجه بوده‌ایم افزود: امروز اگر شاهد شیوع مجدد کرونا در استان هستیم به دلیل عدم رعایت عده کمی است که سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز استان از نظر شیوع کرونا، ‌محدودیت‌هایی برای برخی صنوف که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا ازنظر رعایت پروتکل‌ها ضعیف هستند با نظارت اصناف و مرکز بهداشت و فرمانداری قم اعمال می‌شود.

استاندار قم افزود: بر این اساس واحدهای صنفی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در مرحله اول به آن‌ها تذکر داده می‌شود و در صورت عدم توجه به این تذکرات موارد بازدارنده‌ای از جریمه تا تعطیلی و پلمب واحد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری عزاداری محرم امسال با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی است که در این زمینه کارگروه عزاداری محرم در استان شکل‌گرفته است تا عزاداری امسال با رعایت دقیق مسائل بهداشتی برگزار شود.

سرمست تصریح کرد: نظارت‌های لازم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود تا ضمن برگزاری عزاداری، کمترین آسیب به‌سلامت مردم وارد شود.

وی با اشاره به الزام هیات های عزاداری به استفاده از ماسک، ادامه داد: واحدهای تولیدی قم برای تامین ماسک موردنیاز استان تشویق شده‌اند تا ظرفیت تولید آن‌ها افزایش یابد، ضمن اینکه تولید ماسک خانگی و ساماندهی توزیع این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار قم بابیان اینکه روزانه ۳۵۰ هزار ماسک در قم تولید می‌شود گفت: اگر این میزان ماسک به نحو صحیح توزیع شود، این میزان تولید، جواب گوی نیاز روزانه استان است ضمن اینکه به دلیل احتمال افزایش مصرف ماسک در ایام محرم، افزایش تولید این محصول در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به ایجاد پویش نذر ماسک در استان، ادامه داد: استفاده از ماسک به‌وسیله هیات ها و سازمان تبلیغات با ایجاد پویش نذر ماسک در دستور کار قرار گرفته که فرهنگ سازی لازم در این زمینه در حال برنامه ریزی است.

وی در ادامه با اشاره به عبور قم از شرایط پیک مصرف برق گفت: بر اساس گزارش شرکت برق، پیک مصرف برق در استان را با رعایت شهروندان سپری کرده‌ایم و اگر مردم همچنان رعایت کنند نیازی به استمرار کاهش ساعت کاری ادارات در هفته آینده وجود ندارد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز