نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس :

تولید داروهای گیاهی از ظرفیت های البرز است/ کشت گل محمدی در طالقان و ساوجبلاغ رونق می گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۳۹۴۶
تولید داروهای گیاهی از ظرفیت های البرز است/ کشت گل محمدی در طالقان و ساوجبلاغ رونق می گیرد
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید داروهای گیاهی یکی از ظرفیت های ارزشمند البرز محسوب می شود گفت: آزمایش نشان می دهد کیفیت گل محمدی در این استان بالاتر از کاشان است وکشت آن را در طالقان و ساوجبلاغ پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی حدادی اظهار کرد: شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد وطالقان سرزمین مستعدی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و یکی از موضوعاتی که به جد پیگیر تحقق آن هستیم توسعه صنایع تبدیلی است.

وی افزود: اگر به دنبال این هستیم که وابستگی مان به نفت از بین برود باید از خام فروشی فاصله بگیریم وبه سمت توسعه و ارتقا صنایع تبدیلی برویم.

حدادی با اشاره به اینکه  پیگیر این موضوع هستیم و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهد شد گفت:در کنار توسعه صنایع تبدیلی، حوزه گردشگری نیز می تواند در این شهرستان ها فعال شود وبا ورود سرمایه گذاران شاهد رونق این صنعت وایجاد اشتغال ناشی از آن  باشیم.

نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد:یکی از ظرفیت های خوبی که در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و طالقان وجود دارد، تولید داروهای گیاهی است که باید به این ظرفیت توجه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: داروهای گیاهی در مناطقی چون محور کرج به چالوس، بخش چندار ساوجبلاغ و طالقان پتاسنیل بسیار خوبی دارد که اقداماتی در این راستا در حال انجام است که نتیجه بخش بوده است.

حدادی  کاشت گل محمدی در دشت هشتگرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال در طالقان نیز پیگیر کاشت این محصول هستیم و طبق آزمایشات، اسانس گل محمدی پرورشی در البرز کیفیتی بالاتر از کاشان دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روغنی که از گل محمدی گرفته می شود ارز اوری بالایی دارد وبا توجه به ای موضوع پیگیر احداث کارخانه گلابگیری در سطح شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان هستیم تا شاهد نتایج اثربخشی در این حوزه باشیم.

 

نظر شما