امروز رخ داد؛

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان با حضور معاون رییس جمهور

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۳:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۱۵۲
افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان با حضور معاون رییس جمهور
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:کردستان پارک فناوری نسبتا موفقی دارد اما نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، سورنا ستاری در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان پارک فناوری نسبتا موفقی دارد اما نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه در شهرهای دیگر استان هم حمایت‌هایی برای پیگیری فعالیت های فناورانه زیر چتر پارک علم و فناوری انجام می شود، گفت: با تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری، حوزه اقتصاد دانش بنیان کردستان نیز تقویت می‌شود.

ناصر شکری مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان نیز در بازدید از پروژه های پارک علم و فناوری سنندج ادامه داد: سال گذشته ۶۰ فقره تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق پژوهش فناوری استان‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به این شرکت‌ها تسهیلات در اختیار آنها قرار دهند.

شکری سقف پرداختی کردستان به شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته را ۱۳۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این سقف پرداختی برای امسال می‌تواند افزایش یابد.

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان نیز در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان که با حضور معاون رئیس جمهور سورنا ستاری انجام شد، اظهار داشت: این مرکز در ساختمانی با زیربنای 500 متر مربع راه اندازی شده است.

رحمت صادقی گفت: بخش از منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی این مرکز حاصل حمایت های سفر قبلی معاون رئیس جمهور بوده و امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۹ شرکت در زمینه نرم افزار، خشک کن، آبگرمکن خورشیدی و ... با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این مرکز مستقر و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در حال حاضر 50 نفر به صورت مستقیم در این شرکت ها اشتغالزایی دارند و در آینده نیز شرکت های دانش بنیان جدیدی در این مرکز استقرار می یابند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز