واگذاری ۹ ساله بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۷:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۴۱۷۷
واگذاری ۹ ساله بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان
درهای خانه حاج‌ آقاعلی به عنوان بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان از ۲۵ مرداد گشوده و مدیریت آن برای ۹ سال به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صبح امروز ۲۵ مرداد با حضور موسوی‌آیت‌اللهی، معاون عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان مراسم انعقاد قرارداد واگذاری خانه حاج آقاعلی به شهرداری رفسنجان در بزرگترین خانه خشتی جهان برگزار شد. شهردار رفسنجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سعی کردیم فضای شهری دارای تنوع برای شهروندان ایجاد کنیم و در زمینه توسعه گردشگری هم این مسیر را پیش می‌بریم.

محمدرضاعظیمی‌زاده خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان را یکی از جاذبه‌های ارزشمند گردشگری استان کرمان برشمرد که می‌تواند محل تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد. از یک سال قبل مذاکراتی مبنی بر واگذاری این خانه به شهرداری صورت گرفت که در نهایت قرار شد بهره‌برداری از آن به مدت ۹ سال به شهرداری واگذار شود.

سیدمصطفی موسوی‌آیت‌اللهی، معاون عمرانی استاندار کرمان هم در این مراسم گفت: بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی با ۱۲ هزار مترمربع مساحت و ۷هزار متر مربع زیربنا یک بنای فاخر در دنیا به حساب می‌آید که نباید درهای آن بسته باشد. ۹ ماه قبل در این مکان جلسه‌ای برگزار شد و در جلسه‌های بعد قرار شد شهرداری ۹ سال این بنا را به عنوان فضای اقامتی تفریحی اداره کند.

وی عنوان کرد: طبق توافقی که انجام شده هزینه‌ای که صندوق موقوفات کشور در این محل برای مرمت و سایر هزینه‌ها انجام داده، ۶/۵ میلیارد تومان بوده که شهرداری باید طی مدت ۹ سال آن را به این صندوق بپردازد و بخشی از آن به‌صورت نقد است.

 

نظر شما