آچار فرانسه ی بنام شمس اله خنجری در فوتبال لرستان /احیای و رشد داوری لرستان با مدیریت ودرایت رئیس کمیته داوران لرستان

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۲:۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۴۴۴۵
آچار فرانسه ی بنام شمس اله خنجری در فوتبال لرستان /احیای  و رشد داوری لرستان  با مدیریت ودرایت رئیس کمیته داوران لرستان

برنا لرستان :این روزها با توجه به حرفه ی شدن وورود پول در فوتبال استان های کمتر برخوردار و فاقد پشتوانه مالی همچون لرستان از سطح اول فوتبال کشور فاصله گرفته و در این فصل با حضور و حمایت دکتر مسعود عبدی در فوتبال لرستان خیبر در آستانه حضور در لیگ یک کشور است .

 

داوری فوتبال لرستان که در گذشته با حضور داوران بزرگ وخوبی همچون عبدالله باعزم ،فتح الله کریمی ،قدرت الله کاوه ،مرحوم عبدالرضا نصرالهی ،حجتی ، برزو بابایی ،مرتضی کردی ،بهمن محمدی پور ،سهراب مالمیر و....در سطح اول فوتبال ایران با قضاوت های عاری ازنقض و کم اشتباه همواره حتی از سطح فوتبال ما بالاتر و نمونه بارز آن عبدالله باعزم که با قضاوت های عالی تا سطح داوری بین المللی پیش رفت که به دلیل عدم حمایت و دست های پشت پرده در فوتبال خیلی زود عطای قضاوت را به لقایش دادهمواره در سطح اول فوتبال کشور دارای چند کوبل داوری بود ولی متاسفانه در این سالها به دلایل مختلف و عدم توجه رواسای کمیته داوران فوتبال لرستان و هزاران دلیل نهفته داوران لرستان نتوانستند آنطور که باید و شاید درخششی در سطح اول داوری کشور داشته باشند .

ولی در این دو سال گذشته با درایت ،شجاعت ،پیگیری های مداوم در احقاق حقوق داوران شایسته فوتبال لرستان و احیا و رشد این قشر فرهیخته فوتبال لرستان شاهد درخشش و بازگشت به دوران اوج داوری لرستان با برنامه ریزی و مدیریت بسیار بی نقض شمس اله خنجری و سهراب مالمیر مسئولان جوان و پر تلاش این کمیته هستیم .

اوج احیاء،رشد و استعداد یابی و حمایت را می توان در درخشش و قضاوت های بی نقض علی رضا مرادی داور جوان و تحصیل کرده بروجردی در لیگ برتر در دو سال گذشته با حمایت هیات فوتبال استان وخاصه کمیته داوران فوتبال لرستان با تلاش های شبانه روزی شمس الله خنجری عنوان کرد .

در کنار علیرضا مرادی شاهد حضور داوران جوان و باتجربه ی همچون علی صباحی ،هادی علی نیا  ،مسعود مرادی ، حجت محمدی ،حمید جودکی  ،ایت صادقی ،مهدی خسروی ، سامان قلاوند، یاسر بابایی ،کورش صارمی و...در لیگ های مختلف کشور هستیم که این نشان از روند رو به رشد و صعودی داوری فوتبال لرستان در این دو  سال است .

در این میان علیرغم همه تلاش ها و برنامه ریزی های مدون شمس اله خنجری و تیم کاریش پازل های منفی و شیطنت های از سوی برخی از دوستان که از جامعه داوری هم به دور نیستند در تخریب وحس حسادت و عدم توسعه و پیشرفت قطار در حال حرکت و رشد داوران استان با برخی سنگ اندازی ها و تحریک داوران به گوش می رسد که از همین تریبون به این عزیزان اعلام می کنیم دست از تفرقه و نیرنگ های بی اثر که هیچ سودی به جز شکست برای داوران فوتبال لرستان ندارد برداشته و خود را در مسیر این کشتی در اقیانوس پیشرفت قرار دهند .

آنچه باید گفت، استان لرستان  در زمینه داوری طی چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است که می‌توان اثرات آن را در قضاوت داوران در لیگ‌های مختلف دید، اما بزرگترین اتفاق این عرصه را می‌توان در سال جاری دید، مهمترین رویداد خبری حوزه داورای استان لرستان  که صددرصد پیشرفت داوری استان را سرعت خواهد بخشید و آن تداوم تعامل و رایزنی  شمس اله خنجری رئیس کمیته داوران استان لرستان با کمیته داوران فدراسیون فوتبال است.

آموزش داوران جوان در دو بخش بانوان و آقایان را می توان  مهمترین اقدامات در دستور کار این کمیته اعلام دانست  و از برگزاری بیش از 8 دوره داوری درجه‌های مختلف طی ۱۸ ماه اخیر در سراسر استان لرستان  است .

طی دو سال گذشته، در هیئت فوتبال استان لرستان، تلاش شده، به گونه‌ای رفتار شود تا جایگاه داوران آن طور که شایسته و بایسته است، حفظ شود.

رئیس هیئت فوتبال استان اعتقاد دارد، داور باید داوریش را در زمین کند و خودش را در زمین نشان دهد تا بتواند نمره خوبی بگیرد و به نتایج بالا برسد.

خسروی همیشه به گونه‌ای عمل کرده‌اند که میدانی برای داوران استان به وجود آید تا بتوانند خود را نشان دهند و به جرأت می‌گویم، استان لرستان در حال حاضر رکورد عملکرد خوبی  را در اعزام داور به مسابقات و لیگ‌های کشوری به ثبت رسانده است.

راه‌اندازی آکادمی داوراندر آینده نزدیک  در استان لرستان  را حرکت و اتفاقی نو در داوری کشور است و امیدواریم  این رخداد بتواند این بخش از فوتبال استان لرستان را متحول کند.

.برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد یکی دیگر از تأکیدات  ولی خسروی  به داوران است، به طوری که هشت دوره داوری درجه سه در نقاط مختلف استان با یک دوره ارتقاء داوری سه به دو برگزار شده است.

استعدادیابی علمی، آموزش به روز، پشتوانه سازی، حمایت برای حضور بیشتر داوران و کمک داوران لرستانی  در رویداد‌های کشوری در سطوح مختلف، ورود نمایندگان داوری استان در لیست داوران و کمک داوران و ورود ناظرین داوری و نمایندگان لرستانی  در سطوح مختلف فوتبال کشور (نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، لیگ ۳، لیگ ۲، لیگ ۱، لیگ برتر) در بخش‌های خانم‌ها و آقایان از الزاماتی است که همواره نیازمند نگاه دست اندرکاران حوزه‌ی داوریست تا همچنان شاهد رشد بیش از پیش بحث داوری در استان باشیم.


یاداشت :محمود داودی نژاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز