معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

اهلیت سرمایه‌گذاران سنجیده شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۴۶۹۴
اهلیت سرمایه‌گذاران سنجیده شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که اهلیت سرمایه‌گذاران برای تخصیص اراضی و اعتبارات دولت باید سنجیده شود، گفت: عدم انجام اهلیت‌سنجی سبب هدررفت سرمایه و امکانات عمومی و دولتی خواهد شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر صادقی در کمیته اهلیت‌سنجی و امکان سنجی سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بایستی مطالعات آمایشی در فرایند سرمایه گذاری صورت گرفته و توانایی فرد سنجیده و خط‌ومشی لازم تعیین شود تا مجوزی صادر گردد.

وی با بیان این که بانک‌های عامل نیز باید اعتبارسنجی‌های لازم در این خصوص را انجام دهند، خاطر نشان کرد: تا زمانی که اهلیت سرمایه‌گذار به اثبات نرسیده نباید اراضی و امکانات دولتی در اختیار فرد گذاشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت اهلیت‌سنجی در کشورهای پیشرفته، گفت: متأسفانه بعضا شاهدیم در استان افراد حقیقی و حقوقی از طرق مختلفی امکانات و اعتبارات بسیاری را جذب کرده‌اند ولی در بحث سرمایه‌گذاری شکست خورده‌اند از این رو انتظار می‌رود این کمیته اهرم‌های لازم برای کنترل‌های بیشتر را به کار گیرد.

وی تأکید کرد: مسئولان مربوطه توجه داشته باشند که ایجاد چنین کمیته‌ای نباید سد جدیدی برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری ایجاد کند بلکه همگان به دنبال این باشند تا به فرآیند تسریع بخشند.

صادقی با بیان اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بنیان و فناور، عنوان کرد: همچنین برای افرادی که توانایی مالی سرمایه‌گذاری‌های کلان را ندارند باید فیلترهای ویژه‌ای در نظر گرفته شود و در صورت به نتیجه نرسیدن طرح در زمان تعیین شده فرصت دیگری به فرد سرمایه‌گذار داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز