استاندار اردبیل:

فاصله گرفتن از محرم، فاصله گرفتن از اعتقادات دینی است

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۵:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۴۸۲۵
فاصله گرفتن از محرم، فاصله گرفتن از اعتقادات دینی است
استاندار اردبیل گفت:در ماه محرم مراسم باید با رعایت اصول بهداشتی و با شعور بیشتری برگزار شود و به عقیده ما فاصله گرفتن از محرم فاصله گرفتن از اعتقادات دینی است.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در حاشیه نشست با فرمانداران اظهار کرد: فرمانداران باید نسبت به گذشته با تبلیغات اسلامی همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: عزاداران فهیم و باشعور حسینی در استان اردبیل با رعایت کامل پروتکل بهداشتی که به همه دستگاه ها و هیات مذهبی ابلاغ شده هرگونه تبلیغات سو دشمن را خنثی می کنند و ما نیز پشتیبان برگزاری مراسم با شکوه ایام محرم هستیم.

وی افزود: طبق پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا مراسم در فضای باز برگزار می شود و باید این پروتکل را طبق منویات مقام معظم رهبری همه رعایت کنیم و اگر مسجدی محوطه و حیاط نداشته باشد با هماهنگی فرمانداران و بخشداران در حیاط مدارسی که دیوار دارند برگزار شود.

رییس ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل افزود: هرگونه شبیه خوانی و حرکات دستجات در خیابان ها ممنوع اعلام شده و طشت گذاری نیز نباید به شکل سنوات گذشته برگزار شود. 

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه بازرسی ها باید اصولی ادامه داشته باشد گفت:همه باید وظیفه خود را دراین راستا انجام دهیم و عروسی ها بعد از محرم در صورت وضعیت سفید باید با جمعیت کمتری انجام شود و الگوی خوبی بعد از محرم هم در عزاداری ها و مجالس ترحیم پایه گذاری شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد ظرفیت هنرمندان در فیلم سازی مجالس عروسی ها و ترحیم به نمایش گذاشته شود.

وی در رابطه با وضعیت کرونا در استان گفت: استان اردبیل در پیک اول از جمله استان هایی بوده که با رعایت و همکاری همگانی مردم و دستگاه های اجرایی توانست شاهد کاهش میزان بستری ها و فوتی ها شود که متاسفانه پیک دوم با بی توجهی و بی تفاوتی شروع شد و در حال حاضر شیب رو به پایین است و باید تلاش کنیم این روند ادامه داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه توجه ویژه به ستاد کرونا داشته باشید افزود: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها باید پای کار بیایند و از هر گونه بی توجهی و عدول از قانون عده ای که حقوق سایر افرادی را زیر پا می گذارند برخورد کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بسیاری از قهوه خانه ها محل انتشار ویروس کرونا است گفت: این موضوع در حواشی شهرها و روستاها نمود بیشتری داشته و با جان مردم بازی می کنند و باید با این گونه موارد با نظارت بیشتر برخورد شود البته بیشتر مردم با رعایت فاصله اجتماعی ، زدن ماسک ، ضدعفونی محل زندگی و محل تردد خود همکاری خوبی با ستاد کرونا دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز