رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج:

دفن روزانه ۱۵۰۰تن زباله در حلقه دره / دفن هر تن زباله ۱۰۰ هزارتومان هزینه دارد

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۵۱۱۳
دفن روزانه ۱۵۰۰تن زباله در حلقه دره / دفن هر تن زباله  ۱۰۰ هزارتومان هزینه دارد
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: روزانه حدود هزار و پانصد تن زباله در مرکز حلقه دره دفن می شود که تقریبا 800تن آن مربوط به شهرهای اقماری است و این مسئله باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،حسین محمدی اظهار کرد: پس از بازدید از مرکز دفن زباله در منطقه حلقه دره گزارشی شامل راهکارها، تشریح وضع موجود و اقدامات لازم الاجرا را در چهار صفحه آماده و تحویل رئیس محترم شورا کردم که درخواست دارم این گزارش در اختیار متولیان امر قرار گرفته و سپس منتج به تشکیل جلسه ای با حضور نهادهای متولی گردد.

وی افزود: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد بحث پسماندهای پزشکی است که چون از جنس پسماندهای ویژه هستند هزینه های جمع آوری و دفن را باید تولیدکننده پرداخت کند لذا انتظار داریم مراکز درمانی و بیمارستانها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا این مراکز که متولی سلامت هستند، بهداشت جامعه را به مخاطره نیندازند.

این عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در شهر کرج تولید و به مرکز دفن حلقه دره منتقل می شود که ۸۰۰ تن آن از کرج و مابقی از سایر شهرستانهاست که برای مدیریت و دفن هر تن آن در حدود صد هزار تومان هزینه می شود و انتظار داریم بدهی هایی که شهرداری سایر شهرها از این بابت دارند، پیگیری و وصول شود.

محمدی گفت: اگر بخواهیم بازیافت و اصولی زباله را مدیریت کنیم باید هرینه بیشتری انجام شود و تمام شهرها و استان باید مشارکت کند از طرفی دیگر حلقه دره ظرفیت برای چنین حجمی از زباله را ندارد و نمی توان حلقه دره را جابجا کرد اما بخش عمده زباله استان مثل شهرستان های غرب استان را می توان به مکان دیگری مثل نظرآباد که قبلا جانمایی شده منتقل کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز