فرماندار تفت:

آیین نخل‌برداری عصر عاشورای تفت امسال برگزار نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۵۳۶۷
آیین نخل‌برداری عصر عاشورای تفت امسال برگزار نمی‌شود
فرماندار تفت از اعمال محدودیت‌های کرونایی در برگزاری مراسم‌های این شهرستان در ماه محرم امسال خبر داد و گفت: محرم امسال، امکان برگزاری مراسم‌هایی نظیر نخل برداری، راه‌اندازی قافله عاشوراییان، شبیه‌خوانی و تعزیه‌گردانی، برپایی خیمه و دسته روی هیئت‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «علیرضا نوکار» فرماندار تفت در نشست‌های جداگانه با بعضی از هیئت‌های عزاداری شهر تفت با بیان این که در دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم ماه محرم در کشور محدودیت‌هایی در بعضی از مراسم‌ها اعمال‌شده است، گفت: محرم امسال، امکان برگزاری مراسم‌هایی نظیر نخل برداری، راه‌اندازی قافله عاشوراییان، شبیه‌خوانی و تعزیه‌گردانی، برپایی خیمه و دسته روی هیئت‌ها وجود ندارد.

وی به بعضی از دستورالعمل‌های اجرای مراسم ماه محرم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده همه افراد حاضر در مراسم از ماسک، برگزاری مراسم در فضای باز و رعایت فاصله دو متری افراد از یکدیگر ضروری و لازم‌الاجرا خواهد بود و توزیع هرگونه نذری و پذیرایی در این مراسم‌ها ممنوع است و افراد می‌توانند نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و سایر اقدامات خیرخواهانه در اختیار نیازمندان قرار دهند.

این مسئول با بیان این که همه مسئولان شهرستان از عاشقان امام حسین (ع) ویاران باوفایش هستند، اظهار کرد: هر ساله همه مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم‌ها به کار می‌بستند، اما در سال جاری با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و اولویت داشتن سلامت مردم، محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت را اعمال می‌کنند.

وی افزود: سردسته‌ها و هیئت‌امنای هیئت‌های عزاداری باید یاری‌دهنده مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی به‌ منظور حفظ سلامت عزاداران امام حسین (ع) باشند.

فرماندار تفت به الگو بودن مراسم عزاداری شهرستان تفت در کشور به ‌ویژه مراسم نخل برداری عصر عاشورای شهر تفت اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم هیئت‌های عزاداری شهرستان تفت با همکاری مردم و هیئت‌امنا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های مذهبی دهه اول محرم همانند برگزاری مراسم در سالیان گذشته در سطح کشور زبان زد و الگو شوند.

در این نشست‌های جداگانه، هیئت‌امنا و مجریان برگزاری مراسم‌های ماه محرم از جمله مراسم قافله عاشوراییان و برپاکنندگان خیمه‌گاه در رودخانه مرکزی شهر تفت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون نحوه برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخته و با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش از برگزار نشدن مراسم قافله عاشورائیان و خیمه‌گاه در رودخانه شهر تفت خبر دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز